Jump to content
Annons

Hur skaffar jag en avatar/bild?

Danabacken

Recommended Posts

Hur gör ni egentligen nÀr ni vill upploada en avatar genom att trycka "blÀddra" och vÀlja en som ni har pÄ hÄrddisken. Jag vill inte ha en av de som finns med pÄ hemsidan!

Kan man inte bara ta en bild o lÀgga in, oavsett vilken storlek den har.

Och sĂ„ kan man ju ocksĂ„ Ă€ndra "width" o "height" i avatar options. Vad ska man ha dĂ€r för att den ska passa dĂ„? đŸ€Ș

Eller mÄste man fixa bildens storlek i ett program eller hur gör man??

NĂ„gon som vill hjĂ€lpa mig? 😄 *gulligull*

EDIT: Tydliggjorde rubrik /admin

Redigerat av Olsberg
Dela pÄ andra sajter

Annons

Bilden fÄr högst vara 80*80 pix och inte vara större Àn nÄgra kib. Dessutom mÄste det vara jpg eller gif.

Skicka bilden till mig sĂ„ kan jag fixa det (till min studio inkorg) 😄

Dela pÄ andra sajter

• 4 mĂ„nader senare...
  • 2 veckor senare...

Fast hallÄ, varför funkar det inte nu dÄ??

Har bytt avatar ett par gÄnger tidigare utan större problem, men nu gÄr det bara inte...

Har en jpg-bild som Àr 59x64pixlar och runt 6kb stor, och ÀndÄ fÄr jag felmeddelande om att bilden Àr "...greater than the limit..."!?

Edit: Det var ju liksom dags att plocka av sig tomteluvan för ett tag sedan nu...

Redigerat av android
Dela pÄ andra sajter

Fast hallÄ, varför funkar det inte nu dÄ??

Har bytt avatar ett par gÄnger tidigare utan större problem, men nu gÄr det bara inte...

Har en jpg-bild som Àr 59x64pixlar och runt 6kb stor, och ÀndÄ fÄr jag felmeddelande om att bilden Àr "...greater than the limit..."!?

Edit: Det var ju liksom dags att plocka av sig tomteluvan för ett tag sedan nu...

Du sprĂ€cker inte 10 kB-grĂ€nsen dĂ„? 😕

Dela pÄ andra sajter

Oj, jo siffran jag tittade pÄ i "spara som"-fönstret i Photoshop var tydligen inte filstorleken ÀndÄ...

😆

Men fan vad ljus bilden Ă€r! KĂ€nner inte alls igen dig... 😕

Dela pÄ andra sajter

😆

Men fan vad ljus bilden Ă€r! KĂ€nner inte alls igen dig... 😕

Jo, jag har hittat ett bra UV-filter till linserna sĂ„ nu behöver jag inte gömma mig i mörkret lĂ€ngre... 😎

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.