Jump to content
Annons

Kan inte fÄ 127 i velocity med klaviaturet


Mr. Math

Recommended Posts

Jag har mÀrkt att jag inte kan komma upp i 127 i velocity nÀr ja lirar pÄ mitt/min klaviatur i cubase SX 3, trots att jag nÀstan slÄr pÄ tangenterna...vad kan detta bero pÄ? Har ett CME UF8 för övrigt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

.. jag har ocksÄ problem med det. Kommer inte upp högre Àn 100 i velocity ..

.. men för mig Ă€r det nog att anslagskĂ€nsligheten i min gamla DX7:a troligtvis Ă€r ganska sliten.. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

.. jag har ocksÄ problem med det. Kommer inte upp högre Àn 100 i velocity ..

.. men för mig Ă€r det nog att anslagskĂ€nsligheten i min gamla DX7:a troligtvis Ă€r ganska sliten.. 😏

Samma med min DX7. Men midit i dom rackarna Àr ju ocksÄ primitivt. Om det kan ha med saken att göra?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vill minnas att DX7:ans implementation av MIDI har ett intervall pĂ„ 0-100, Ă€ven om protokollet stödde (Ă„tminstone) 0-127 redan frĂ„n början... Bara en sĂ„n sak 😛

LĂ„ter som en trovĂ€rdig förklaring. Kanske lĂ€ge att byta upp sig till en modern DX7 II dĂ„? đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VĂ€nta nu...det hĂ€r Ă€r intressant information. Har inte CME-klaviaturerna nĂ„gon form av instĂ€llning för kĂ€nslighet pĂ„ tangenterna? ( Jag ska ju för bövelen köpa en UF8 imorgon!! 😠 )

Precis! d borde d ju ha, me tanke pÄ alla funktioner Ä knappar Ä skit som finns. D hÀr mÄste kollas upp omgÄende, sÄ ja inte lÀmnar tillbaka, vad jag tror Àr, skiten för att den inte fungerar "korrekt"

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har CME UF7 och den fungera perfect i SX3 fick 125 i velocity, det mĂ„ste vara nĂ„gon instĂ€llning i SX3 men vet inte vad det kan vara, hur har ni kopplat den med USB eller Midikabeln, min Ă€r kopplat med midikabel om det kan vara till nĂ„gon hjĂ€lp. 😠

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VĂ€nta nu...det hĂ€r Ă€r intressant information. Har inte CME-klaviaturerna nĂ„gon form av instĂ€llning för kĂ€nslighet pĂ„ tangenterna? ( Jag ska ju för bövelen köpa en UF8 imorgon!!  😠 )

Precis! d borde d ju ha, me tanke pÄ alla funktioner Ä knappar Ä skit som finns. D hÀr mÄste kollas upp omgÄende, sÄ ja inte lÀmnar tillbaka, vad jag tror Àr, skiten för att den inte fungerar "korrekt"

Men i övrigt dĂ„? Är du nöjd med klaviaturen?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har CME UF7 och den fungera perfect i SX3 fick 125 i velocity, det mĂ„ste vara nĂ„gon instĂ€llning i SX3 men vet inte vad det kan vara, hur har ni kopplat den med USB eller Midikabeln, min Ă€r kopplat med midikabel om det kan vara till nĂ„gon hjĂ€lp. 😠

Borde vara samma med UF8:an....Finns det nÄgon som har UF8:an och lyckats fÄ 127 i velocity i nÄgot program?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har CME UF7 och den fungera perfect i SX3 fick 125 i velocity, det mĂ„ste vara nĂ„gon instĂ€llning i SX3 men vet inte vad det kan vara, hur har ni kopplat den med USB eller Midikabeln, min Ă€r kopplat med midikabel om det kan vara till nĂ„gon hjĂ€lp. 😎

Borde vara samma med UF8:an....Finns det nÄgon som har UF8:an och lyckats fÄ 127 i velocity i nÄgot program?

Jo det borde vara samma,tveka inte köp den CME Ă€r grymt bra 🙂 ,be om att fĂ„ prova den innan du köper den om du Ă€r i tvivel. 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

VĂ€nta nu...det hĂ€r Ă€r intressant information. Har inte CME-klaviaturerna nĂ„gon form av instĂ€llning för kĂ€nslighet pĂ„ tangenterna? ( Jag ska ju för bövelen köpa en UF8 imorgon!!  😛 )

Precis! d borde d ju ha, me tanke pÄ alla funktioner Ä knappar Ä skit som finns. D hÀr mÄste kollas upp omgÄende, sÄ ja inte lÀmnar tillbaka, vad jag tror Àr, skiten för att den inte fungerar "korrekt"

Men i övrigt dĂ„? Är du nöjd med klaviaturen?

Jag var inne pÄ musikbörsen för att kolla efter ett pianoliknande knaviatur....."prova den hÀr" sa försÀljaren och visade mig en uppriggad UF8.....jag blev helt sÄld....d e en jÀvla kÀnsla Ä spela pÄ d kan ja sÀga....sen e d ju robust Ä snygg design.

Har förrresten oxÄ kopplat min via midi. FÄr inte ens usbn Ä funka i cubase...kommer inget ljud....?? Àven om midit registreras

Redigerat av Mr. Math
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

JodÄ....jag har ocksÄ provat och varit nöjd...Men man vill ju inte stöta pÄ oförutsedda otrevligheter som denna.

Hela Musikindustrin Ă€r oförutsedda otrevligheter 😎😛 .

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Pluffo: Hittade en instĂ€llning i manualen sĂ„ man kan vĂ€lja 4 olika instĂ€llÂŽningar hur kĂ€nsliga tangenterna ska vara...nu kommer ja upp i 125, d rĂ€cker gott Ă„ vĂ€l för mig 🙂 *lycklig*

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo, precis, det finns ju en fin liten knapp som heter "Velocity curve" eller nÄt Ät det hÄllet...

Jag har ocksÄ en UF8, men har aldrig kollat vad velocityvÀrdena blir, men jag har mÀrkt att de olika kurvorna skiljer sig ganska sÄ mycket Ät.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vill minnas att DX7:ans implementation av MIDI har ett intervall pĂ„ 0-100, Ă€ven om protokollet stödde (Ă„tminstone) 0-127 redan frĂ„n början... Bara en sĂ„n sak 😎

Åhfan! ... DĂ€r ser man! 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vill minnas att DX7:ans implementation av MIDI har ett intervall pĂ„ 0-100, Ă€ven om protokollet stödde (Ă„tminstone) 0-127 redan frĂ„n början... Bara en sĂ„n sak  😆

LĂ„ter som en trovĂ€rdig förklaring. Kanske lĂ€ge att byta upp sig till en modern DX7 II dĂ„? 😎

😼 ... humor! 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

[😎 ... humor! 😄

Humor....Ja det Ă€r jag vad vill du. Mohahahaha 😄😎.

jag ska visa denna trĂ„d för farsan sĂ„ att han köper ett sĂ„dant klavittur till racksynten sensĂ„ lĂ€nge det Ă€r bra spelkĂ€nsla i klaviaturet 😄

Kan jag med gott samvete rekomendera UF8:an?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

[😳 ... humor! 😄

Kan jag med gott samvete rekomendera UF8:an?

Att döma av trÄden: Ja!

Jag skulle sÀga det, men jag har Ä andra sidan lÀst att "riktiga pianister" klagar pÄ att tangenterna Àr lite för tröga... SÄ det beror pÄ vad fingrarna Àr vana skulle jag tro.

Jag Ă€r iallafall toknöjd! 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...