Renderman (oregistrerad) Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Kan jag använda reason till att mixa wav filer. Hur får man in filerna i programmet?
Lindeberg Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Du kan ladda valfri sampler eller Redrum med dina wavar.
Mr Keys Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Det går som sagt att ladda in dom i samplern eller trummaskinen. Själv skulle jag aldrig rekomendera Reason att mixa Ljudfiler i....om det är långa ljudfiler. I alla fall inte om inget har fördändrats i resaon sedan 2:an.....!?!? Ljudfilerna triggas bara när "midiklosarna"(note on) börjar....så om man har en, låt säga 2 min lång ljudfil, måste man alltid lyssna på den från början....(så är det med alla samplers)....kan bli väldigt jobbigt i längden.... Tycker det är lite konstigt att det inte bara går att importera en Audiofil rakt av in i reason.....fattar inte varför dom inte lagt med det!?!? Fast, som sagt, det kanske dom har i någon senare version!?!?!?
Renderman (oregistrerad) Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 Njaha OK?!? Vilket program ska jag använda om jag vill mixa ljud och musik som i en analog studiomixer?
Mr Keys Postat 5 september 2005 Postat 5 september 2005 (redigerat) finns flera....Cubase, Cakewalk, Logic......finns säkert flera. Kör du PC tror jag dom flesta rekomenderar Cubase.... Kör du Mac rekomenderar i alla fall jag Logic.... 😆 Det är i princip: "Same shit different name!" Redigerat 5 september 2005 av Mr Keys
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.