Guest MtlMacke Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 hej.. ljudet e inte helt okej på mina trummer.. ljudet från sejarmattan kommer när ja slår på en av pukorna. hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BozoB Posted September 1, 2005 Share Posted September 1, 2005 Mer info needed.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MtlMacke Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 (edited) ja va har ja o säga.. ljudet går väl typ från pukerna t virvel trumman.. ska fixa nått me attack eller resonans skinnet?? Edited September 2, 2005 by MtlMacke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 En gate kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MtlMacke Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 och det är? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 En effekt där du kan ställa in vad som ska höras och när. Funkar ju bara om du spelar in förstås. Prova att spänna sejarmattan annars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MtlMacke Posted September 2, 2005 Share Posted September 2, 2005 okej 😎 jag har gjort de.. lite för mycke.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest AndersL Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 ja va har ja o säga.. ljudet går väl typ från pukerna t virvel trumman.. ska fixa nått me attack eller resonans skinnet?? Gäller det trummor som redan är inspelade? Om inte så kan du prova att stämma om antingen pukan eller virveln. Ligger de i närheten av varandra tonmässigt så kan de sätta fart på varandra rätt rejält. Lycka till! //Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fnykis Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 Menar du endast när du spelar direkt på trummorna, akustiskt? .:Fnykis Link to comment Share on other sites More sharing options...
hefu Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 Jag som trummis, dessutom jobbandes med trummor i trumaffär, tycker att trummor ska låta som trummor. Sejarmattan ska höras när du slår på pukorna. Trumsetet är ett instrument, som består av ett flertal olika beståndsdelar, precis som en flygel har ett stort antal strängar som klingar tillsammans. Sjung är bra och fint! Men, det är ju inte helt lätt för en som inte kan att stämma och så. Sejarmattan skall, i mitt och mina kollegors tycke spännas tills den slutar skorra av sig själv, men fasen inte mer. Spänns den för hårt dämpar den hela virveln, och du tappar all dynamik och sejargensvar. Prata med din lokala trumaffär, dom kan säkert hjälpa dig att få ett bra trumsound. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MtlMacke Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 okejj.. ne de e inte inspelade. ja ska pröva o stämma när pukerna lite. tack tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts