Jump to content
Annons

v-amp 2 problem


najziganeo (oregistrerad)

Recommended Posts

najziganeo (oregistrerad)

Jag har inhandlat en V-Amp 2. Den fungerade perfekt! Jag var nöjd med den tills jag gick och köpte en midisladd och stoppa in i datorn. Jag laddade ner v-amp softwaren och skulle starta den. då stog det att man inte kunna starta den om midi thrue mode var activated. Jag har Cubase SX Har inte lyckats spela in där heller.. Hjälp mig! snälla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla i t ex den flerspråkiga manualen, under 2.1 (punkt 8A,sid 3) där det står om MIDI OUT/THRU. Jag har inte provat att använda V-amp 2:s MIDI OUT när jag har spelat in via en sequencer dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

najziganeo (oregistrerad)

Yes!! Det fixade sig.. Nu till nästa problem 😆 .

Nu kan jag komma in på v-amp programet och configruera.. men hur spelar jag in vie Vampen?? ( I cubase SX )

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske går att spela in via midi om du t ex har en gitarr med en av Rolands synthmickar installerad.

Ja, men då kommer inte V-ampen ha någon roll i det hela...

MIDI i V-ampen är enbart till för programmering av presets, samt realtidsstyrning av olika parametrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske går att spela in via midi om du t ex har en gitarr med en av Rolands synthmickar installerad.

Ja, men då kommer inte V-ampen ha någon roll i det hela...

MIDI i V-ampen är enbart till för programmering av presets, samt realtidsstyrning av olika parametrar.

Kom på det också, orkade bara inte redigera mitt meddelande.

Förövrigt så svänger fan Tom Petty nåt enormt! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...