Jump to content
Annons

Ibanez Mickar

Ibanucciani (oregistrerad)

Recommended Posts

Ibanucciani (oregistrerad)
Postat

Tjo!, Undrar bara om det e nÄgon som har Ibanez V7 och V8 mickar?.. TÀnkte köpa en ny Ibanez som har sÄdanna sÄ undrar om de Àr nÄtt att ha? sÄ att de inte surrar osv.. e de godkÀnda för inspelning eller e det vÀrt att byta ut dom?

Annons
Postat

Japp, jag har dom och tycker att dom funkar. AnvĂ€nder dock mest single coil micken pĂ„ gitarren eftersom jag mest Ă€r ute efter rent ljud (dĂ„ kan man frĂ„ga sig varför jag valde en RG 550 😉 )

Postat

Jag har en gammal Roadstar II (1984 😄 ) - inte de mikarna, men har har haft fingrarna pĂ„ lite olika Ibanezer genom Ă„ren. I mitt tycke lĂ„ter bara "jazzmikarna" Super 58 bra som rent ljud, de övriga verkar vara anpassade för att gĂ„ igenom dist och andra effekter, för jag tycker de lĂ„ter platt och trĂ„kigt...

Om du gillar ett rent klart och mustigt ljud sÄ satsa pÄ t.ex. Lundgren mikar (lundgren.se) - han gör en hel del specialjobb pÄ bestÀllning ocksÄ.

Gitarrerna kan jag annars rekommendera, man kan fÄ en skitbra gitarr för 2-3000 beg, om man sedan lÀgger 2000 pÄ mikar!

Det hĂ€r var kanske lite vid sidan om vad frĂ„gade efter, men jag kunde inte hĂ„lla truten... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.