Jump to content
Annons

Computer Muzys og WIN XP


tovenil

Recommended Posts

Hei

Jeg har en pc, 3.0. med 512 ram, m-box og pro tools. Ønsker å bruke Computer Music sitt gratis software studio i denne pc for å ta nytte av alle vst plug ins som finnes. Jeg har innstallert Computer Muzys omlag ti ganger. Og når jeg da skal åpne programmet for første gang fyker den røde cpuen i været med en gang. Min maskin skal jo tåle dette. Jeg leste er innlegg i Computer Music skrevet av en person som hadde det samme problemet, og da ble vedkommende bedt om å koble ut det innebygde lydkortet da maskina ikke kunne klare å håndtere begge på en gang! Er ikke det tull? Jeg syntes det hørtes litt rart ut. Min Dell maskin kom jo med et innebygd lydkort som jeg har deaktivert da jeg bruker m-boxen. Jeg prøvde til og med å aktivere det innebygde lydkortet for å se om det hjalp. Men det gjorde det ikke. Programmet virket ikke med deaktivert eller aktivert innebygget lydkort. Og jeg satte selfølgelig opp m-boxen som lydkort da det ble spurt om dette når jeg innstallerte programmet. Jeg har m-box innstillingene på 1024 mps per sek. Jeg bruker XP sp1. Og dette er et program som skal gå på Windows 98.Så jeg synes det er merkelig. M-boxen min fungerer utmerket med pro tools. Hva tror dere om problemet? Tove 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min gamla version av Muzys funkar bra på min gamla PIII-650MHz/128MB RAM och Win XP (utan SP1), dock så har jag inget "inbyggt" ljudkort men har kört med ett internt SB PCI och ibland ett externt M-Audio Ozone ...

Jag hade problem med MIDI via game-porten på det interna ljudkortet men efter att startat ett annat sequencer-program så initierades MIDI-porten troligen och Muzys funkade sedan!?

Vilken version av Muzys?

Har du många VST-plugins (Muzys verkar "scanna" vid uppstart)?

Tyvärr, inte så mycket hjälp kanske ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Min gamla version av Muzys funkar bra på min gamla PIII-650MHz/128MB RAM och Win XP (utan SP1), dock så har jag inget "inbyggt" ljudkort men har kört med ett internt SB PCI och ibland ett externt M-Audio Ozone ...

Jag hade problem med MIDI via game-porten på det interna ljudkortet men efter att startat ett annat sequencer-program så initierades MIDI-porten troligen och Muzys funkade sedan!?

Vilken version av Muzys?

Har du många VST-plugins (Muzys verkar "scanna" vid uppstart)?

Tyvärr, inte så mycket hjälp kanske ...

Hei,

takk for tips. Kanskje jeg heller skal prøve å laste inn programmet på min gamle Toshiba laptop(! ) selv om jeg bare har innstallert Windows 98, men det kan kanskje gå alikevel, jeg kan innstallere Winwows XP på den. Jeg har kjøpt Computer Music i våres og sommer, så jeg det er fra disse cd/dvd jeg har innstallert Computer Muzys. Computer Music pleier å ha vsti plug in på cd/dvd som kommer med bladet, eller man kan laste ned fra nett. Det finnes jo også tonnevis med gratis vst effekter på cd/dvd som kjøpes med bladene. "Studio" har også hatt noen vsti og vst på sine cds det noen ganger. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...