Jump to content
Annons

Gitarrtips!


kEv1n

Recommended Posts

Hej! 😳

Jag Àr ute efter en "BRA" Les Paul kopia runt 2000-3000kr.

Jag har fÄtt för mej att de flesta les paul kopior runt det priset har dÄliga mickar.

NÄgon som har nÄgot tips?

Mvh Kevin 😏

Redigerat av kEv1n
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Fourplay (oregistrerad)

I samband med att det pratats om les paul kopior har jag bara hört att det nÀmns att Tokai ska tillverka bra kopior dÀremot Àr det inget jag vet sÀkert eftersom att jag sjÀlv aldrig testat nÄgon.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad du Àn gör, köp INTE en Epiphone Special II, den suger och Àr det vÀrsta du kan köpa (nÀstan). Den ligger i 2000-kronors-klassen.

Men dom billigare Epiphone Les Paul (dom riktiga, som börjar runt 3000).

Annars har jag ocksÄ hört att Tokai Àr bra.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ju billigare gitarr, desto mer pengar över till att skaffa bÀttre mikar...

Gibson har en snikvariant helt i mahogny (Black model eller vad den heter...) - en lite varning dock, utan lönntoppen saknar den en del diskant och förlorar lite av det klassiska bettet och blir en smula nasal - inte sÄ kul! BÀst om den har lönntopp alltsÄ!

Les Paul receptet Àr alltsÄ mahogny och lönn.

Ta en titt hos www.scenutrustning.se - dĂ€r Ă€r det billigt! 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du fÄr faktiskt inte en sÄ bra Les Paul kopia för 3000kr, sÄvida du inte lurar nÄn privat. En Les Paul Àr mycket mer avancerad och dyr att bygga Àn exempelvis en Strata vilket oftast betyder att en Stratakopia för 3000kr Àr mycket bÀttre Àn en LPkopia för samma peng.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...