Jump to content
Annons

M-audios mic preampar, är de bra?


mtornros

Recommended Posts

Hej!

Detta har diskuterats flera gånger, men jag får ändå ingen klarhet i det, och knepigt att hoppa mellan olika diskussioner utan samband.. därför tar jag upp det igen.

Jag var ett tag inne på att skaffa M-audios Firewire Solo men har hört att deras preampar inte är särskilt imponerande. Dessutom verkar folk tycka att deras kort krånglar (eller det kanske bara är vissa modeller (t.ex. 410) och inte Solon).

Funderar nu istället på Presonus Firebox, som tydligen ska ha bättre preampar? Dessutom har den 2 st, vilket också är en fördel då jag säkert vill spela in gitarr & sång samtidigt nån gång.

Dock så skiljer ju priset en hel del..

2200:- för m-audios

4500:- för presonus

Är skillnaden så pass markant mellan dessa två kort att man bör satsa på det dyrare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De preamps som sitter i M-Audios "Octane" preamp låter helt ok, men inget att skriva hem till morsan om.

Har ingen aning om hur de du frågar efter låter, men med lite research kanske det går att ta reda på ifall det sitter samma grejer i Octane preampen som i Firewire Solo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en Firebox och är rätt nöjd med Preampsen, ärliga och väldigt lite brus. Kan va lite kalla ibland men det får man nog räkna med i den här prisklassen. Är överlag väldigt nöjd med min Firebox, har skött sig jättebra utan några som helst problem med Powermacen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vad det gäller krångel med M-audio 410 Firewire; jag köpte ett igår, så jag har inte haft särskilt länge... 😕 Men installationen och användandet igår gick helt utan problem. Jag hade nästan räknat med lite problem, inte minst eftersom jag redan har ett aktivt (skit)ljudkort direkt på moderkortet men nej, problemfritt var ordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...