Humor Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Ăr det nĂ„gon hĂ€r som har testat att bara spela in en linad signal bas som sitter bra för att sedan nĂ€r den Ă€r inspelad och klar spela upp den genom en basstĂ€rakre som man mickar upp. Kan det funka och framförallt: kan det bli bra?
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 17 augusti 2005 Postat 17 augusti 2005 Det gĂ„r sĂ€kert jĂ€ttebra. Men sĂ„ stor skillnad tror jag inte det blir. Fler turer genom AD/DA, dubbel fördröjning, lĂ€ngre signalstrĂ€cka, mer brus. Om man jĂ€mför med att spela direkt i stĂ€rkaren och att du har den möjligheten som val? Men visst, spela in en ren gitarr och skicka till addic59 och be han köra den genom sin mosfeta marshallstĂ€rkare och tillbaka. PĂ„ sĂ„ vis finns det ju kvalitĂ©er. đ± Det du beskriver sysslar jag annars med rĂ€tt ofta pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att jag skickar ut ljud och lĂ„ter dem passera genom reverbet pĂ„ en orgel eller genom en filterenhet.
Humor Postat 17 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 17 augusti 2005 ok.trevligt đ± ÂŽ.anledningen till att jagfrĂ„gar Ă€r att jag bara fĂ„r en kanal över till basen nĂ€r trummisen spelar trummor. och jag gilla ratt ha bĂ„de en lajnad och en stĂ€rkarbas i mixen. ska testa detta imorgon. Tack
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.