Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det nĂ„gon hĂ€r som har testat att bara spela in en linad signal bas som sitter bra för att sedan nĂ€r den Ă€r inspelad och klar spela upp den genom en basstĂ€rakre som man mickar upp.

Kan det funka och framförallt: kan det bli bra?

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Det gÄr sÀkert jÀttebra. Men sÄ stor skillnad tror jag inte det blir. Fler turer genom AD/DA, dubbel fördröjning, lÀngre signalstrÀcka, mer brus. Om man jÀmför med att spela direkt i stÀrkaren och att du har den möjligheten som val?

Men visst, spela in en ren gitarr och skicka till addic59 och be han köra den genom sin mosfeta marshallstĂ€rkare och tillbaka. PĂ„ sĂ„ vis finns det ju kvalitĂ©er. đŸ˜±

Det du beskriver sysslar jag annars med rÀtt ofta pÄ sÄ sÀtt att jag skickar ut ljud och lÄter dem passera genom reverbet pÄ en orgel eller genom en filterenhet.

Postat

ok.trevligt đŸ˜± ÂŽ.anledningen till att jagfrĂ„gar Ă€r att jag bara fĂ„r en kanal över till basen nĂ€r trummisen spelar trummor. och jag gilla ratt ha bĂ„de en lajnad och en stĂ€rkarbas i mixen. ska testa detta imorgon. Tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.