SinSonic Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 # LÅTNAMN: Travel with Trance # ARTIST/GRUPP: SinSonic # GENRE: Melodic-Trance # LÅTLÄNGD: 6:31 # KOMPOSITÖR: Jonas L (SinSonic) # PRODUCENT: Jonas L (SinSonic) # EV. MEDVERKANDE: # INSPELNINGSÅR: 2005 # FORMAT: mp3 192kbps # STORLEK: 9.0 megabyte # STATUS: Färdig demo Tja. låt nummer 2 som är gjord i sammarbete med min senaste synth invistering JP-8080, underbar för lead ljud. vet inte om det finns så mycket mer att säga mer än hoppas den går hem. Sinsonic - Travel with Trance 192kbps Peace! Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxmixmaster Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 Ganska bra melodi, men din mixning är tyvärr riktigt usel. Tycker du ska bygga vidare på denna i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SinSonic Posted August 16, 2005 Author Share Posted August 16, 2005 Ok, ska se om jag kan göra något åt det. man blir lixom blind efter ett tag när man mixar så det är inte alltid så lätt att få det riktigt bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drik Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Ok, lyssnar nu. Din cymbal är alldeles för högt satt plus ekot på den låter inte så bra. Snareroll ligger också för högt. Bra break, men du kan ha lite mer buildup. Testa ha ett gäng olika ljud och fada in olika delar progressivt, plus en go "vind" effekt som går uppåt eller nåt. Allmänt skulle din percussion må bra av mer arbete, lyssna lite på Pazo's låtar för lite inspiration om rytm 😉 (det var där jag fick inspiration iaf) Själva melodin är bra, men mer arbete på mixning och rytm krävs. Kanske en aningens mer framträdande bas kanske. Testa dra upp mellanregistret på din bas och se om de blir bra 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twilight_Zound Posted August 17, 2005 Share Posted August 17, 2005 Tycker den flyter på bra.... Mixen av basen är ok för min del....Mjukt pumpande... I stil med min Lost in dreams INSTR Keep em comin Link to comment Share on other sites More sharing options...
SinSonic Posted August 17, 2005 Author Share Posted August 17, 2005 (edited) Mja...vet inte direkt om Pazo och jag har något gemensat vare sig det gäller sound eller stil. det är inte direk House det här tracket. Edited August 17, 2005 by SinSonic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts