Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag vet att de finns forum för Mac, och har läst lite om den där osv.

men tänkte höra med någon här också,

Det verkar som orginal 256Mb är för lite iaf, minst 512Mb måste man ha skrivs de.

1,42Ghz 80GB de låter ju inte mycket i mina öron men.. är de någon här som kör med exempel Pro tools eller nått??

Eller ska man måsta köpa en G5:a direkt?? synpunkter?

Redigerat av kirtaphus
Annons
Postat (redigerat)

Ju fetare desto bättre skulle jag ju säga faktiskt. Men om du tjockar på lite mer pengar å köper en iMac G5 2ghz och fläskar på med lite mer RAM så landar du på runt 15 lax (billigare om du e student, 10% via studentkortet) vilket är rätt bra för att vara en Mac. Ska du ha en G5:a blir det ju genast lite dyrare. Fördelen med G5an e la att den framförallt e fetare, men även expanderbar vilket iMac och mini inte är.

Peace

Redigerat av ardic
y4r0ze (oregistrerad)
Postat (redigerat)

När Ardic säger G5 så menar han såklart Power Mac G5 😄

iMac inehåller också en G5 processor...😄

Men skulle nog rekomendera Power Mac G5 om du har råd. Dubbla processorer is da dream...🥰

Redigerat av y4r0ze
Postat

Pluffo kan nog svara på detta. Han har en mini och har kört både PT och logic tror jag det var.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.