Jump to content
Annons

Billig skivspelare?

Recommended Posts

Christopher (oregistrerad)
Postat

Hallo!

Söker en billig skivspelare med det enda kravet att det finns line out sÄ jag kan lina in den till ljudkortet, för att spela in musiken....

Annons
Postat

Jag har ocksÄ funderat pÄ att skaffa en skivspelare för att digitalisera alla mina vinyl-skivor. Men sedan insÄg jag att jag har för mÄnga och inte kÀnner för att sno tid frÄn annat för att sitta och spela av skivorna. Men jag tycker att nÀr man ÀndÄ ska rippa vinyl sÄ borde man göra det med en högsta klassens skivspelare sÄ att man fÄr bra CD och mp3 av skivorna. DÀrför borde det vÀl vara bÀttre att hyra en skivspelare för en vecka eller kanske gÄ ihop ett gÀng och köpa en tillsammans?

Christopher (oregistrerad)
Postat

Okej... Nu e de sĂ„ att jag bara ska spela in vissa lĂ„tar för att sampla lite frĂ„n dem... Jag har lixom ingen speciell erfarenhet av skivspelare sĂ„ jag visste inte att det skillde sĂ„ mycket i ljud-kvalitet... TĂ€nkte sampla lite frĂ„n morsans och farsans gammla LP's 😄

Postat
Okej... Nu e de sĂ„ att jag bara ska spela in vissa lĂ„tar för att sampla lite frĂ„n dem... Jag har lixom ingen speciell erfarenhet av skivspelare sĂ„ jag visste inte att det skillde sĂ„ mycket i ljud-kvalitet... TĂ€nkte sampla lite frĂ„n morsans och farsans gammla LP's 😄

Ska du ta samplingar frÄn lÄtarna sÄ rÀcker det nog med dina förÀldrars spelare. Om det e hiphop du producerar sÄ e det ju bara trevligt med lite knastriga samplingar. :rolleyes:

Postat
trevligt med lite knastriga samplingar. 😄

JÀpp. HÄller med om det. Men tÀnk pÄ att det kan bli problem med utgivning och radiospelning av den musik du proddar ifall du inte klirar samplingar du tagit frÄn skivor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.