eddde Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 (redigerat) nån som har några tips på bra akustisk gitarrmusik? typ rock/hårdrock lite åt Guns n' roses hållet? Redigerat 8 augusti 2005 av eddde
The Edge Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 (redigerat) Vad menar du med akustisk? Men ett band som jag tror liknar Gun´s and Roses är väl Mötley Crue..är i och för sig inte så insatt i den sortens rock Redigerat 8 augusti 2005 av The Edge
eddde Postat 8 augusti 2005 Trådstartare Postat 8 augusti 2005 med akustiskt menar jag musik med mycket akustiska gitarrer om inte det framgick. Och när jag sa guns n' roses tänkte jag på låtar som "Patience" och "used to love her"
The Edge Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 med akustiskt menar jag musik med mycket akustiska gitarrer om inte det framgick. Och när jag sa guns n' roses tänkte jag på låtar som "Patience" och "used to love her" ok, då blev det ännu svårare. Du kanske får leta efter rockband som gjort "unplugged" cd/konserter. (Tror bl.a. Clapton och Kiss gjort det) Jag vet att den gamle rockräven Ritchie Blackmore gjort något akustisk. Har inte hört hans inspelningar, men tror att det är mer åt ballad-hållet. Knopfler har väl också gjort lite åt det akustiska hållet, fast han skiljer ju sig ganska mycket från Guns and Roses 🙂 Tror tyvärr inte jag är rätt snubbe att svara på frågan 😉
browno Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 foo fighters nya dubbel cd innehåller en cd med bara akustiskt.
rainydays Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 Lägger min röst på det gamla one-hit-wonder-bandet Blind Melon och deras platta "Nico". Alice In Chains - Jar of Flies/SAP är ju ett guldkorn med.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.