Jump to content
Annons

Cryo @ DBD - Moskau


dbd

Betyg här svenne!  

17 röster

  1. 1. Betyg här svenne!

    • 1
      2
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      9
    • 5
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: Moskau

ARTIST/GRUPP: Cryo @ DBD productions

GENRE: Tribal/Progressive house

LÅTLÄNGD: 7:38

KOMPOSITÖR: Patric Siech.

PRODUCENT: Patric Siech.

EV. MEDVERKANDE: Din lokala kebabhandlare.

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3 - 128 kbps

STORLEK: 6.99 MB

LÅTLÄNK: http://www.castus.se/pcryo/cryo-moskau.mp3

Då så, här är ett litet alster från mig. Supportad av Danny Tenglia mfl. Lite kommentarer är alltid tacksamt 😉

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skön och Stompig låt!

Jag är dock typ för zombietrött för att kunna göra någon större ingående analys, 😉 faen.. nu blev sugen på en kebabrulle, shit klockan e fn 04:04, gotta go to sleep...ZZzzz

Dance Biatch Dance 😉

Mvh / Starion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det svänger!

Proffsigt sound, ovanligt varierande för genren. Grymma breaks, coola robotröster, snyggt och slipat. Troligtvis det mest polerade (på ett bra sätt) jag hört som jag inte betalat pengar för.

Jag är inte den dansanta typen, men hade jag varit det hade jag shakat loss ordentligt!

Mera! 😉

/P

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min typ av musik men det låter jävligt bra. Snygga beats och sköna ljud.

Det blir en fyra från mig 😛

Vad använder du för prylar?

Tack så mycket!

Trummorna är Reasons trummaskin kört genom en rörkompressor och rör-EQ. Basen är en Studio Electronics analogsynth, och en massa effekter kommer från Fabfilter One-pluginen. Sequencat i Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha! FabfilterOne, ja då är vi i alla fall två som använder denna lilla diamant till synth. Kul!

😛

Ja faktum är att det är den bästa pluginen jag sett sedan Reaktor 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hur arg är din bas egentligen? 😳

Den kan vara väldigt arg 😛 Fast det är ju fortfarande ett Moog-filter i den, så den blir aldrig lika arg som en MS-20 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min typ av musik men det låter jävligt bra. Snygga beats och sköna ljud.

Det blir en fyra från mig 😛

Vad använder du för prylar?

Tack så mycket!

Trummorna är Reasons trummaskin kört genom en rörkompressor och rör-EQ. Basen är en Studio Electronics analogsynth, och en massa effekter kommer från Fabfilter One-pluginen. Sequencat i Cubase.

Coolt.

Rörkompressor och rör-EQ, låter dyrt 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Rörkompressor och rör-EQ, låter dyrt  😳

Vendolin.se är en riktig fyndmarknad ibland 😄 Kompressorn var i nyskick när jag köpte den, och den kostar 11000 i butik.

Mitt pris: 2000 kr + byte med en Triple-C mono som jag betalat 1200 kr för 😄

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Rörkompressor och rör-EQ, låter dyrt  😉

Vendolin.se är en riktig fyndmarknad ibland 🙂 Kompressorn var i nyskick när jag köpte den, och den kostar 11000 i butik.

Mitt pris: 2000 kr + byte med en Triple-C mono som jag betalat 1200 kr för 🙂

Shit! Tänk om man skulle ha sån tur varje gång man köper begagnade grejer. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

HAHA! Gött me en Dschingis Khan (Moskau) sampling =) hehe, den låten äger 😄

Din verision är ju intressant men kanske inte min typ av house riktigt. Fast grym sampling! 😄 Den gör ju helt klart låten, annars är de ju mest DUNK DUNK DUNK 🙂

Redigerat av nadom
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyfter på hatten och röstar en 4:a.

Anledningen att jag inte sätter en femma är för att du inte ska bli för kaxig och för att jag är rätt avundsjuk på dig 🙂 Och naturligtvis för att du ska bli triggad att göra ÄNNU fetare beats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så nu ska man äntligen få höra en låt utav killen som har samma vackra namn som jag 🙂

Kicken är djup och punchig, låter fint. Gött percussion arbete överlag, det svänger...

303 slingan låter dock torr, men det tycker väl jag kanske bara för att jag är trance-nörd, "ska ju vara monster Eko på allt" 😄

2:20 helt ok, men jag vill ha en mer drivande basslinga här också. Något som får mig att hoppa upp ur stolen och skaka loss. Lite distat, lite skitigt.. typ en sådan bas. Btw, melodin? Den är lite baxad va? Känner igen den som fan i alla fall...

3:05, now we are talking. Härligt flummigt, grejer som hoppar runt i cirklar, galna trummor osv. Detta lät bra.

4:30 - Haha! Helt snurrigt inlägg i låten, men det är klart uppskattat. Älskar när folk vågar pröva lite nytt.

5:17 - Toksnygg fill!

Här efter kommer det klart bästa hittills i låten, mycket fint parti. Så här skulle basgången ha varit mestadels i låten. Eller ja, det är ju 2 ljud ju som spelar basslingan. Men som jag sa ovan det som jag var lite besviken på var ju just basen, i detta parti så blir det ett sjuhelsikes ös tack vare den mer hörbara basgången.

Överlag en tajt produktion som klart skulle svänga på golvet. Det som drar ner betyget för mig är just den halvtama basgången. Den skulle antagligen kännas mycket på ett stort PA men i mina vanliga hemmabyggda pukor så låter den lite tam.

En stark 3:a blir det för hela kalaset! Snyggt byggt, vill höra mer 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Köttig review Patrik! Man tackar! Säker på att du inte gav mig en fyra, hade för mig att bara det var 7 st 4:or innan 🙂

Melodierna vid 2:05, 4:30 är samplade ja, från låten Djingis Khan - Moskau. Idag troligtvis mest känd från den smått underbara videon med den finske discoläraren. 😄

Angående basgången så gjorde jag den faktiskt med ett stort system i omtanke, håller med om att den första låter rätt djup och tam i en hemmasystem. Men men... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Säker på att du inte gav mig en fyra, hade för mig att bara det var 7 st 4:or innan 😆

Sorry, men jag var hård och rättvis, jag klickade på 3 😄

Kanske någon som bara klickat och inte gett något svar? Eller så råkade jag klicka "fel" helt enkelt... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Det finns nerv i den, och det här är ändå verkligen inte min kopp te. ( Randig poppare som jag är ). Gav mitt system något att bita i, kan jag lova.

Häftigt blev det när min bordunsträngarna på min sitar som av ett misstag stod lutad mot en högtalare började svänga med. Rätt tonart, säger Indien. 😳

Med vad är stråkarna gjorda?

Och förresten, har du fortfarande kvar din polysix:a?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med vad är stråkarna gjorda?

Och förresten, har du fortfarande kvar din polysix:a?

Stråkarna är samplade och Polysixen säljer jag förhoppningsvis på måndag 😉 Om inte så kan jag säga till. Tack för omdömet på låten förresten! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Aaahhh. Skön clubhouse med rövryckande beats o breaks! 🙂

En del av mig vill höra mer vocals från originalet, på nåt ställe känns det som om man "teasats" hela vägen i väntan på att få höra refrängen... men en annan del av mig vill det inte för då blir det inte lika mkt club... 😉

Håll uppe det goda arbetet! 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...