Jump to content
Annons

Old school Hardcore Kick i Reason


Ferren

Recommended Posts

För er som kommer ihåg gamla hardcore tiden när hardcore var hardcore och inte blandat med trance och lyssnade på Thunderdome, Earthquake samlingarna och vill få fram ett shysst Gabber sound igen så lyssna 😆

Satt förut i Reason 2.5 och fösökte göra ltie hardcore låtar när jag snubbla på lätta inställningar för att göra en bra Old school kick i Reason.

Skapa en NN19, ladda en 909 trumma *Man kan ta andra trummor om man vill exprimentera*. Sen lägger du på en Scream 4 ¨på det, Sen sätter du damage control på 127. Sätt den också på Screamer i Distortion läge, ta P1 och sätt den på 127 och P2 på 0. Grattis Nu har du fått en bra början på en shysst old school trumma, Sätt en Eq-2 på det och få fram rätt och behagligt ljud 😲

MVH Ferren

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Precis min tanke, jag hr bara använt Reason i ett år så jag är nybörjare själv kan man säga 🙂

Men själva logiken med 909 och Distortion vet jag om, men visste inte riktigt hur bra reason var just med att göra hardcore kicks

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe.. Hur bra Reason är på att göra hardcorekickar? Reason är ju kompetent å så.. Men att skapa en kick som låter hardcore borde ju de allra flesta program klara av..

Kul me lite input i Reasondelen iaf. Går så trögt här jämt.. Men varför vill du göra en hardcorekick? Ska du göra lite old school hardcore månne? 😉

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...