Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

är det någon som har testat Tascam US-122?

Annons
Posted

jo... jag hade faktiskt gjort en sökning.... men det var ju inte så många! jag ville höra mer synpunkter. 😆

Guest musik
Posted

Hej!

Jag har alltid undrat varför det alltid varit så tyst och hysch hysch kring detta Tascam US-122-kort. Jag frågade i ett tidigt skede om det, precis när det kom ut, men ingen verkade vilja göra "reklam" för det i någon musikaffär då, men inte senare heller när jag frågade. Liten vinstmarginal?

Snyggt, litet, stabil konstruktion, gediget märke och prisvärt, trodde jag.

😉

:musik

Posted
Snyggt, litet, stabil konstruktion, gediget märke och prisvärt, trodde jag.

Håller med dig där. Sjyssta preamps, enkel gedigen konstruktion. Men jag har inte fått det att funka helt smooth. Trots ett omsorgsfullt felsökande och justerande får jag oregelbundna drop-outs. Ibland ett par om dagen, ibland oftare.

Men det är i princip mitt enda klagomål.

Posted (edited)

Min US-122 funkar helt oklanderligt. Använder den både i hemmastudion och i replokalen utan några problem alls. Mycket bra interface med god överstyrningsreserv.

Rekommenderade den till min chef som också blev mycket nöjd. 😕

Det är väl så med Tascams prylar överlag att musikaffärerna inte gör så mycket reklam för dem. Troligen pga dålig vinstmarginal (?).

Edited by classic
Posted
Min US-122 funkar helt oklanderligt.

Ja, jag antar att mitt problem främst har med datorn att göra. Har testat interfacet på en stationär och fick det att funka där.