Jump to content
Annons

förförtärkare med hög ingångsimpedans


trocadero

Recommended Posts

Jag behöver en förförstärkare där jag kan koppla in piezopickup för kontrabas, förstärka upp lite och skicka ut balanserat t.ex. till ett PA. Ingången måste ha minst 1 megaohm ingångsimpedans(gärna 10 megaohm). Och som sagt, helst balanserad utgång.

Finns det någon sådan för ett rimligt pris?

Finns det vanliga line-boxar med så hög ingångsimpedans?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanske kan denna aktiva (matas av fantommatningen) DI-boxen hjälpa dig: http://www.holmerup.biz/produktsidor/lineaudio/adib.html ?

Håller sedvanlig mycket hög Line Audio Design-klass, ligger på 1125:- och finns i lager hos undertecknad... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

jag tänkte jag skulle väcka upp den här tråden igen. Jag vill gärna ha 10(!) Mohm i ingångsimpedans. Finns det någon baspedal eller liknande som har såna specifiktationer(ingen balanserad ut iof)?.

EDIT: var hittar man ett stort utbud av "line-boxar" egentligen?

Redigerat av trocadero
Link to comment
Dela på andra sajter

tackar tackar!

Dock är jag lite irriterad över företag med dåliga hemsidor(Line Audio Design), jag hittar inte DI-boxen på deras egna hemsida.

Den finns inte med på hemsidan, eftersom det brukar bli lång leveranstid (typ 3-4 veckor) på den. Line Audio har för mycket att göra, eftersom produkterna säljer så ofantligt bra, tack vare sin höga kvalitet, i kombination med lågt pris. Både bra och dåligt förstås - men samtidigt är den stora efterfrågan också ett gott betyg för produkterna. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Bry dig inte om hemmsidan, köp av Claes. Nu. En "butik" som kan rekomenderas.

BTW, jag mailar dig (Claes) snart om nytt strängköp.

Redigerat av Stinkey
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...