monoman Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 Vi hÄller pÄ att planera en riktig videosatsning med en ny lÄt. Kostnaden kommer nog att uppgÄ till ca 30.000:-, dÄ vi kommer att filma med 16mm film. Fattiga wannabe musiker som vi Àr, har vi inte pengarna. FrÄgan: NÄgon som har erfarenhet av dylikt? Hur raggade ni stÄlar? Hur spelade ni in? Andra anekdoter? NÄgon som haft kontakt med de stora musikvideo-kanalerna? Tacksam för seriösa inlÀgg.
Plus o Minus Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 det bĂ€sta sĂ€ttet att ro detta iland vore om du/ni tog kontakt med företagen som eventuellt kan tĂ€nkas synas i samband med eran musik. erbjuda smygreklam i videon, alternativt erbjuda en viss procent av vinsten osv. detta blir givetvis svĂ„rt om man tillhör den mer okĂ€nda scenen, men det Ă€r fullt genomförbart med förutsĂ€ttning att man har en god marknadsplan att lĂ€gga fram. om detta i praktiken funkar kan jag inte svara pĂ„ eftersom jag inte har erfarenhet inom omrĂ„det, ... men enligt vissa som jag har varit i kontakt med sĂ„ bör det funka om man har försĂ€ljningsförmĂ„ga đ anyway's, lycka till med videon och musiken. mvh. kenny
tordA Postat 27 mars 2004 Postat 27 mars 2004 (redigerat) 23.80:- đ THE SERVANT (WMV) magix musicmaker (tror jag programmet heter) Videon till "A Funeral With No Friends" (inte klar Ă€n) kommer att vara lite dyrare. ett smakprov: Redigerat 27 mars 2004 av Rockfart
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.