Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vi hÄller pÄ att planera en riktig videosatsning med en ny lÄt. Kostnaden kommer nog att uppgÄ till ca 30.000:-, dÄ vi kommer att filma med 16mm film. Fattiga wannabe musiker som vi Àr, har vi inte pengarna. FrÄgan:

NÄgon som har erfarenhet av dylikt? Hur raggade ni stÄlar? Hur spelade ni in? Andra anekdoter? NÄgon som haft kontakt med de stora musikvideo-kanalerna?

Tacksam för seriösa inlÀgg.

Annons
Postat

det bÀsta sÀttet att ro detta iland vore om du/ni tog kontakt med företagen som eventuellt kan tÀnkas synas i samband med eran musik.

erbjuda smygreklam i videon, alternativt erbjuda en viss procent av vinsten osv.

detta blir givetvis svÄrt om man tillhör den mer okÀnda scenen, men det Àr fullt genomförbart med förutsÀttning att man har en god marknadsplan att lÀgga fram.

om detta i praktiken funkar kan jag inte svara pĂ„ eftersom jag inte har erfarenhet inom omrĂ„det, ... men enligt vissa som jag har varit i kontakt med sĂ„ bör det funka om man har försĂ€ljningsförmĂ„ga 😎

anyway's, lycka till med videon och musiken.

mvh.

kenny

Postat (redigerat)

23.80:- 😎

THE SERVANT (WMV)

magix musicmaker (tror jag programmet heter)

Videon till "A Funeral With No Friends" (inte klar Àn)

kommer att vara lite dyrare.

ett smakprov:

Emediez_1_theGate.jpg

Redigerat av Rockfart

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.