matte85 Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 skaffat mig en keystation 49e för några dagar sen men får den inte att funka. jag stoppar in usb kabeln och då står de att xp hittat den och den instaleras osv. men sen när jag ska välja synthen som midi input i mitt reason hittar den inte min keystation 49e. nån som vet var problemet kan ligga? det kan inte ha med drivrutiner och göra för man ska inte behöva instalera några, de går tom inte. är tacksam för alla svar! Mattias
saikkonen Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 www.m-audio.com support - drivers - select product: radium 49...(!) KS1x1_1010_web.exe Sen frågade den efter drivrutiner två gånger när jag pluggade in den. Installera båda gångerna. Sen funkade det för mig i alla fall.
Linus Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 det kan inte ha med drivrutiner och göra förman ska inte behöva instalera några, de går tom inte. Jodå, det har att göra med det, och det går. 🙂 Följ bara saikkonens instruktioner så kommer Windows att hitta den "riktiga" drivrutinen nästa gång du pluggar på.
matte85 Postat 15 juli 2005 Trådstartare Postat 15 juli 2005 får det inte att funka ändå:S mitt reason hittar inte min keystation
matte85 Postat 15 juli 2005 Trådstartare Postat 15 juli 2005 det är ingen inställning i windows man måste göra eller nått?
Linus Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 mitt reason hittar inte min keystation Hittar Windows din Keystation? Såväl Reason som alla andra musikprogram går efter Windows vad gäller tillgängliga MIDI-drivrutiner. Gå in i Kontrollpanelen/Ljud och ljudenheter och titta om din Keystation finns med i listan under "Uppspelning av MIDI-musik" Syns den inte där, har inte den nya drivrutinen installerats korrekt.
matte85 Postat 15 juli 2005 Trådstartare Postat 15 juli 2005 ne den finns inte med bara något som heter Microsoft GS Wavetable SW synth. fattar inte va jag gör för fel 😄
matte85 Postat 15 juli 2005 Trådstartare Postat 15 juli 2005 det är inga gamla drivrutiner jag måste ta bort?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.