Jump to content
Annons

Gammal SIEL-synth: Vad kan den vara värd?


oskob (oregistrerad)

Recommended Posts

oskob (oregistrerad)

Hejsan!

Tänkte bara kolla om man kunde få reda på vad en sån här gammal synth är värd.

Har haft den stående i källaren ett tag tills det var någon som sa att den kunde vara värd en del p.g.a. att den hade filter.

Vad tror ni?

Den fungerar utmärkt och har endast en del skönhetsfel som ni kanske ser på bilden. Annars helt ok!

synth.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I princip så borde den vara värd åtminstone en del eftersom det är en lite småsällsynt och rätt unik halvanalog synt som också verkar kunna låta rätt trevligt om den bara vill. Å andra sidan är italienska syntar oftast väldigt undervärderade. Tror du kan få 4-5 papp för den eller mer om du hittar rätt köpare.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är en lite småsällsynt och rätt unik halvanalog synt som också verkar kunna låta rätt trevligt om den bara vill.

Jag tror den är hel-analog. Och mellan 1500 och 2000 kan du nog locka fram av en köpare som vet vad den får. Filtrena är galna, men det är också det som är den här synthens styrka.

Edit: stavfel

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill minnas att den inte var allt för populär då den dök up.. Den hängde på samma hype som Korg också gjorde på den tiden och använde sig av en DCO i stället för en analog VCO. men i övrigt var den analog i filter etc..

Har aldrig hört nåt om att den skulle ha nåt speciellt sound heller.. Jag vet att jag lyssnade på den då den kom men att jag har för mig att jag inte gillade ljudet.. Lite pyttigt och tunt har jag för mig... Men för en samlare som är ute efter just en sådan kan du säkert få hyfsat betalt. 1500:- låter rimligt men har du tur kan du få mera.

Jag sålde en Korg MonoPoly för ett par år sedan och jag fick 8000:- för den utan prut. men den var å andra sidan helt analog i sitt ljud.

Lycka till i alla fall!

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...