Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Någon som äger en KORG MS2000B? Funderar på att inskaffa.. Behöver lite information om den. Finns det mycket feta basljud i den? Letar efter bra synthbasar.. Tacksam för svar!

Annons
Posted (edited)

Det är en rätt sån fet synth, bara du ger den lite tid och verkligen arbetar med den. Annars kan man lätt bli besviken.

Du kan få till, riktigt tunga och djupa bas gångar, det är synthen riktigt fet på.

Även vrickade seq ljud, samt arp ljud. Det är den oxå bra på.

Men den har enbart 4 röster, vilket är väldigt begränsat om man vill skapa feta och breda pads eller synth slingor.

Jag ägde en MS2000 för några månader sen, sålde den dock för att köpa ny synth.

Anledningn till varför jag sålde den var för att jag inte orkar sitta och skapa egna ljud, vilket är då man verkligen får fram synthens max ljud.

Sen måste man även sitta och pilla extra mkt med ljuden i synthen, för att få dom låta bra. Men allt detta är ju men personliga åsikt. Alla har ju sin olika smak.

Men Vocodern i synthen, låter underbar!

Edited by Roha
Posted

Har en MS2000 som jag är grymt nöjd med. Är iofs ingen analogsynthguru men jag tycker basarna är klart feta och användbara.

För övrigt så tyckte jag mig se en MS2000/B vid inte mindre än tre tillfällen under lördagens live 8 sändning.

/J