Jump to content
Annons

Addic59: Vill någon kommentera detta sound?


Hur låter detta?  

27 röster

  1. 1. Hur låter detta?

    • Kanonbra, ändra inget alls.
      7
    • Låter helbra, men kan låta bättre.
      12
    • Duger, men skruva om en del.
      1
    • Njae, du är nog ute och cyklar.
      1
    • Nej, ush och fy, detta håller ingen klass alls.
      0


Recommended Posts

Annons

Sänk reverbet på hihat'en.. sen är det klart..föffaejn klockrent och jag blev nästan skitsur för att klippet tog slut precis när man skulle börja digga 🙂 ...skitfett

Jag tycker ljudbilden är precis så skitig o ruffig som det behövs..varken mer eller mindre.. bara pukorna gör så håret krullar sig på armarna... kanske gnida isär gurorna en liten aning så det bildas ett lite rum för gasten som ska stå där med en JD i ena näven och en limpa marlboro i bakfickan...

Ordna!

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Låter fint, det lilla som hördes. Som grundljud låter det alldeles utmärkt.

sen beror det ju lite på hur sången låter.

Kunde inte höra tydligheten hos basen, men antingen beror det på min lyssning i datorn, eller att du inte har nåt syfte med det.

Gurorna låter kanon, kanske kunde den rena pling-gitarren låta lite mer "spännande" - kanske inte. 😲

Pukorna lät lite eget - vilket är bra. Eget är bra.

Nej, tuta o kör! Jättebra grundsound! Lycka till med plattan! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det intressanta med det här är att alla redan börjat kommetera soundet innan det uppenbart är klart...Ja menar sången saknas väl fortarande? och om det saknas top på gurorna så är det nog för att det ska dubbas på ett par hårt distade med mycke 4-6khz...då kommer soundet på plats

Jag tycker du har gjort ett grymt jobb även om det kanske inte tog så lång tid med tanke på att det bara är ett intro 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar plockgitarren, lite pearl jam-vibbar på den. Däremot gillar jag inte alls kompgitarren, den låter mossig och "syntetisk", men ändå relativt bra för att vara amplitube 😆 (vilket inte säger mycket visserligen).

Trummorna låter bra, men lite väl mycket reverb för min smak.

Jag efterlyser nog lite roligare kompgitarr jag med, kanske lite dämpade slag eller något. Lite väl tamt för att det ska vara kul att lyssna på.

Men det beror ju helt på vad det är för sorts låt egentligen. Den lilla snutten är ju inte mycket att bilda sig en uppfattning på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...