Jump to content
Annons

Trust in arms


Neko

Betyg  

11 röster

  1. 1. Betyg

    • 5
      1
    • 4
      3
    • 3
      4
    • 2
      1
    • 1
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Trust In Arms

ARTIST/GRUPP: Saturn Division

GENRE: Industrial Elektro

LÅTLÄNGD: 1:49

KOMPOSITÖR: Neko

PRODUCENT: Neko

EV. MEDVERKANDE: Ingen

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 2,09 MB

LÅTLÄNK: Trust in arms (Högerklicka och spara som)

Tycker att det är alldeles för lite sån här musik på forumet. Vill sondera terrängen och se vad ni tycker. Detta är dock endast en rough demo, en del kommer att göras om. Men kommentera mycket gärna vad ni tycker bör ändras.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ska definitivt göra en retake på sången. Det är den som låter värst, nästan lite full och sluddrig... Men som sagt, den fixar jag till, och sen en andra vers plus lite pill på den första.

Vad är det mer som skall fixas med nivåer och frekvenser?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska jobba ned den värsta disten. Annars tillhör den genren tycker jag... Det är lixom meningen. Men vilken dist? Allt distar ju 🙂 Sången eller? (tänkte mjuka upp den.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, du menade så 🙂 oki. Hemma hos mig distar kicken om jag vrider på volymen lite mycket, men tror det beror på min urusla sub...

Skitigt ljud är väl egentligen det jag menade, men det är ju gjort med dist och bitreducers så, jag var väl lat och kallade det för dist.

Tack för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat lite småmysigt! 🙁

Det är dock två saker...

1. Sången. 🙂 Men det har ju redan nämnts...

2. Gillar inte riktigt den typen av kickar, har aldrig heller gjort kan jag nämna...

Resten, inklusive all dist och speciellt synthsolot, gillar jag! Men testa att dista i lite olika frekvensband, om du fattar hur jag menar, nu låter det distat och lite noisigt högst upp. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

FYFF(/&%¤....VA TUNGT...TA INTE BORT NÅGOT I MUSIKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!...ok jag ska tagga ner...introt var skitgrymt...men jag väntade mig nog minst Bruce Dickinson i Iron Maiden på sången... Jag gillar detta...låt kicken vara, den satt som en smäck i mina monitorer... vässa sången..gör den lite rappare och aggresivare...

jag gav dig en 3:a p.g.a det du sa att sången lät lite drogad... vässa och du får en 5:a af moi...

gott mos

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

Insolitus - Ska jobba till sången lite, både vad gäller disten och sluddret. Kicken ska va sån 🙂

Demoniqus - Kul att höra! Jag skall göra sången snärtigare.

Karin Krantz - Hör på MTV? Uh... jag tittar iofs inte på MTV, men... uh... och Handyman är jag osäker på om jag hört överhuvudtaget. 😕 Hur som helst är det en relativt smal genre och kan ju inte passa alla, men kul att du tror på min potential!

Demon gjorde jag huvudsakligen för att jag saknade denna typen av musik här och visa att synth inte bara är 80tal och blippblopp. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

jag trodde jag hade skrivit nåt, men icke...

musiken helt Ok !

(fast jag skulle gilla lite mer klös/kräm och en stringpad 😉 )

men du måste öva på att få sången i samma

rytm och takt som musiken.

nu hackar sången mer som ett andra lager, ovanpå musiken,

en knepig grej, men det är "bara" övning

om och om igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammagrella Tackar, men tror faktiskt jag avstår robotröst. Funderade på en ännu hårdare dist, i stil med Funker Vogt, men avstod.

Rockfart Jo, sången är denna låtens stora brist. Jag har sjungit om den ett antal gånger nu, och skrivit om texten en aning. Sången är inte så släpig längre. lite snärtigare, men behöver nog sjunga in den ytterligare nån gång för att få den att sitta riktigt bra. Dock så ligger den på samma tonart och går ungefär på samma sätt som tidigare. Var det detta du menade som borde ändras?

Hur får jag detta med mer klös? 😉

Tack för kommentar

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är inte så släpig längre. lite snärtigare

Yes, mer i rytm med takten 😉

jag använder någon typ av (försiktig)dist

och oktavsplit för att öka djupet i ljudbilden.

Redigerat av Rockfart
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...