Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag brukar ofta lyssna på forumets demos, men det är inte alltid jag klickat på "spara som" utan bara öppnat och lyssnat. Filen hamnar ju ändå på datorn nånstans så man borde kunna plocka fram den från hårddisken senare och spara den under ett namn. Jag har kört "sök" i start-menyn men trots att jag vet namnet på låten hittas den inte. Antingen läggs filerna i någon dold mapp som sök-funktionen hoppar över eller får filerna ett annat namn när dom hamnar i PC:n. Är det nån som vet var låtarna tar vägen?

Annons
Postat (redigerat)

Beror på vilket operativsystem och vilken webläsare du använder.

Men generellt så försvinner filerna när du stänger webläsaren eller stänger av datorn då de bara lagras temporärt när du väljer att öppna dem direkt.

Temporary Internet Files heter väl mappen Internet Explorer använder i Windows om jag inte minns helt fel (år och dar sen jag använde eländet).

Redigerat av rainydays
Postat

Jag använder XP och Outlook express och tittade i Tempmappen men där verkar inte finnas något. Mappen tycks, som du nämner, tömmas varje gång datorn stängs av. Nedladdade demosarna från forumet finns kvar på datorn sen den stängts av, för när jag ska ladda hem samma låt från forumet igen efter att datorn varit avstängd dyker den upp i spelaren genast och börjar spela. Ingen tankningstid alltså.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.