Jump to content
Annons

Problem med Firewire 410 och XP


Hedbom

Recommended Posts

Kul att chefredaktören har denna rubrik som exempel när det gäller att skriva tydliga rubriker. Men det är det enda som är kul med det här...

Har nu suttit i dagarna tre och försökt att installera min FW 410 som totalvägrar.

Efter att ha dragit ut alla kablar, installerat mjukvaran (den senaste ifrån nätet) startat om datorn och kopplat in ljudkortet händer inget annat än att skiten står och blinkar.

Först trodde jag att det var firewirekortet som kärvade men efter att ha förvissat mig om att den har de drivrutiner som den skall ha samt (efter mycket bökande) sett till att den har en egen irq, åkte jag och köpte en ny kabel.

Efter att ha provat det mesta (nu senast ominstallerat hela xp) står mitt lilla ljudkort fortfarande och blinkar.

Finns det någon som kan ge mig några tips och råd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm...mitt FW 1814 har strulat en del men aldrig att powerlampan blinkat... och bägge gångerna har det varit IRQ-problem. IRQ:er som ligger ovanför 16 ska man inte ta som "säkra" IRQ, btw, utan kanske delas med andra ändå.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har råkat ur för samma sak med mitt FW410!

Jag rensade bort varenda drivrutin jag hade och ominstallerade den ursprungliga som följde med på skivan, och då funkade det. Sedan uppdaterade jag med senast tillgänliga drivrutin från Nätet. Och jag har inte haft några problem sedan dess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde en grej:

Jag tor att det var först när ljudkortet var helt urkopplat ur datorn och jag gjorde dessa om/nyinstallationer som det funkade. Hur som helst fick jag hålla på ett bra tag innan det funkade. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft ett liknande problem med mitt Firewire 410 kort. För ett tag sedan kraschade min dator och jag installerade om Windows och uppgraderade till service pack 2. När jag sedan skulle installera ljudkortet uppstod samma problem som du beskrivit. Installationen fungerade tills jag startade om datorn och kopplade in ljudkortet, då stod kortet bara och blinkade. Så om du har SP2 kan du prova att ta bort det och kolla om det funkar bättre =)

LYcka tilL!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...