Jump to content
Annons

pres


Rockypop

Recommended Posts

Tjena 😄

Jag har sysslat med musik i en massa Ă„r. Mest pop och en del visa har det blivit. "Va! Rockypop du som gjorde jĂ€tteinlĂ€gget om Electronica 😉 ?" Jepp. sedan i höstas har förverkligat en dröm: att göra musik pĂ„ dator 😉 och dĂ„ speciellt Electronica (letar alltid efter nya yttrycksformer nĂ€r det gĂ€ller musik och nu Ă€r det Electronica). NĂ„got mer? jo, gitarr Ă€r Ă€ndĂ„ mitt huvudinstrument, fastĂ€n jag nu försöker göra smĂ„ electronica slingor pĂ„ mitt lilla mini keyboard (M-Audio Ozone) och sĂ„. Studion har jag annars byggt upp kring Ableton Live, med 2st AKG C1000 och ett par hyfsade studiohögtalare Edirol MA-10A. Innan Electronican gjorde jag en massa pop och vislĂ„tar, sĂ€kert 50st, som jag tĂ€nkte börja ta tag i nu nĂ€r jag "pĂ„ köpet" har fĂ„tt en inspeningsstudio 😛 . Jo, jag lirar ihop med en snubbe ocksĂ„, sedan nĂ„got Ă„r tillbaka och vi lirar mest 70-tal Clash, Neil Young, JJ Cale och faktiskt lite jazz och bluses ocksĂ„ - akustiskt!

Det var vĂ€l allt, hoppas jag 😉

(föresten hur fĂ„r man en sĂ„dan bild av sig sjĂ€lv 😉 som alla har?)

Rockypop

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...