Jump to content
Annons

PopDemo


Recommended Posts

Annons

Lite saker som slog mig:

Sångaren har ett rätt kraftigt s-ljud som jag upplevde som störande. Går att fixa med en de-esser-plug eller med lite EQ. Dessutom är nivån generellt lite för hög på sången tyckte jag, men det kan mycket väl ha att göra med att jag stördes av s-ljuden.

Basgitarren kan med fördel sänkas ett par snäpp och balanseras med trummorna som å sin sida är för låga (särskilt kicken). Visserligen kändes helheten ganska basfattig, men det är inget problem med tanke på genren.

Jag lyssnade genom en vanlig hemstereo och genom lurar av vanlig konsumenttyp.

Annars var det en luftig och behaglig produktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ovanligt ovanlig typ av snare-sound...Introt drog jag en liten parallell med The Spotnicks.. 😏

Det låter lite otajt när trummorna kommer in.. sången har för mycket 250hz och är lite för hög i volym.. ( och lite svajjig i intonationen ) detta och att trummorna förutom cymbaler och hihats nästan försvinner helt...

basen kanske borde ses över oxå...

Detta kan vara knepigt att adressera utan korrekt lyssning.. ( monitorer ) men lyssna på någon CD med favoritbandet...och jämför vad som skiljer åt i dina högtalare så borde du åtminstone kunna snäppa upp denna mixen ett par pinnhål..

Sången kanske blir förlåten om den får sjunka in i musiken lite mer...genom lite mer mixningsarbete... och ett par db skärande EQ-notch vid 230 - 250hz..

Ganska trevlig låt overall..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok låt och produktion.

Du gliiider lite på tonen i de högre partierna i den första delen, men sedan låter du säkrare. Det finns också en halvton på basen i det högre registret i refrängen som surar lite tycker jag.

Jobba vidare på det här, det är låten värd absolut. Jag är ingen sångpedagog men "öppna upp" mer när du sjunger de högre tonerna, det känns som om du håller igen lite där, eller spänner dig! Gissar att du spelar in digitalt så du behöver ju inte oroa dig för att slita på bandet, det är bara att köra, köra, köra och köra igen. Ibland för oss amatörer så är det först 15e tagningen som blir bra eftersom vi aldirg sjunger upp oss... 😏 och det tar lite tid för stämbanden att bli varma.

Kör på!!

/®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med mina föregående talare.

Basen för hög, kick och snare för låga, hihat för hög.

Mer bas i de lägre registrena dock, skulle jag vilja ha.

Annars en av de bättre låtarna jag hört här. Bra jobbat!

Bra sång, bra röst. (behövs lite finslip bara)

/P

Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Fan vá kul! 😄

Man sitter ju här hemma och filar och knåpar, min sångpolare är här ibland förstås, men annars är det inte många som hört mina låtar. Jag är skitglad för den hjälp ni gett mig. Det har gjort låten bättre. EQ är det svåraste kapitlet tycker jag. Det gör så stor skillnad ett par snäpp upp eller ner, men hur mycket och vilken frekvens? Om ni vill så kan ni ju lyssna på låten igen.

http://sydnet.net/cq/HoneyA-mastrad.mp3

😄 Vilken Spotnickslåt pratar ni om - eller är det själva typen av intro?

/Swell

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr fick jag inte möjlighet att höra den första versionen, så jag har inget att jämföra med. Antar att sången inte är korrigerad än, den låter inte riktigt när du kommer upp. Dämpa hihatsen något. De tar över, svårt att höra de andra instrumenten.

Annars låter detta jäkligt bra tycker jag. Mer sånt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, ja vilket är det smartaste sättet? Ska jag länka till flera versioner? Helst skulle man vilja ha den bästa versionen överst när någon börjar läsa tråden.

Jag har inte spelat in sången på nytt, bara lagt till de-esser och ändrat på eq och volym.

/Swell

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

nu låter det mycket bättre om musiken och mixningen.. det låter bäst när spotnicks-melodi-gitarren kommer in. 🙂

just sången är nog det som behöver jobbas på mest.. eller rättare sagt uttrycket.. jag tycker det saknas något där..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...