Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har ett AudioDSP24 kort och Cubase SX, det laggar och hoppar.

Jag har en AMD athlon 2500+ och 512 RAM, 1,83Ghz och XP. Så hastigheten borde väl inte vara ett problem?

Har någon haft liknande problem?

Tacksam för hjälp!

Björn

Annons
Postat

Jag har samma kort men Amd 2000+. Jag har lite mer ram än du förståss, men för många instruments så skiter det sig. När laggar det? hela tiden eller vid cpu överbelastning eller?

Postat

Har du uppdaterat drivrutinerna för ljudkortet? Och har du kollat så inte ljudkortet delar IRQ med annan 'systemintensiv' hårdvara.

• 2 veckor senare...
Florian Bartos (oregistrerad)
Postat

Jag har det ljudkortet och hatar det intensivt. Ingenting funkar. Ofta kraschar datorn mitt i arbetet (både Cubase och Cakewalk) och ibland går det inte ut något ljud, trots att jag får signal om att det är ljud in...

Postat

Fattar inte vad ni har för problem. Om ni inte får STaudio att fungera så finns ett utmärkt forum där man kan få svar på vilka drivrutiner man skall ha.

Beskriv gärna problemet mer i detalj så kanske jag kan hjälpa. Jag är hyfsat nöjd med mitt ljudkort. Krashar gör det mycket sällan. 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.