Jump to content
Annons

EN BITCH LÅT


Recommended Posts

Annons

Jag kan bestämt säga att den här låten va svinskön... Vem fan behöver vara seriös när de3 låter bra.

Ni skulle höjt rösten däremot, å sänkt kicken tycker jag. Fast ka koppla nyssa iordning min ljud härva efter en datorkrash så ja vet inte om allt stämmer än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Upp med sången-->färdigt.

Gröten och den starka bastrumman är ju asläckert. Skulle vart kul med nåt riktigt instrument som dubbar på melodigrejjen i refrängen, en kör kanske?

Sticket känns lite sådär. Blir ointressant i jämförelse med resten av låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Vem fan behöver vara seriös när de3 låter bra.

Det var knappast musiken jag syftade på. Funderade mer på hur noga han är med regler för demopostningarna. Likaså ämnesbeskrivningen/titeln.

hehe. det var inte meningen att bryta mot några budord här på forumet, har noll koll på sånt, kollade hur en annan postat bara - "sommarhitlåten är tillbaka!" å då skrev ja istället "en bitch låt" , det var varken seriöst eller oseriöst menat.

tack för kommentarer!! 😕

och som sagt https://www.studio.se/index.php?showtopic=12960

Redigerat av 1pabloo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt skön stil på låten... Man vill liksom sitta i solen med en parasolldrink i ena handen och en Hawaii-skjorta på sig när man hör den... (i alla fall jag... 🙂 ).

Lite högre volym på sången skulle vara kul eftersom jag tyckte rösten var cool. Sen tror jag kanske att hela låten skulle må bra av att vara lite kortare...????

Men som sagt! Skön låt! Den åkte rakt ner i min mp3-spelare och kommer följa mig ut på kvällspromenaden senare. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min kopp te. Men soft låt, får mig att tänka på sommaren. Men upp med sången.

Håller dock med "addic59" att du kanske ska presentera låten på ett seriösare sätt, om du nu vill ha seriösa svar. Bara ett tips...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
ANNARS:Kul å se att de va fler som fick outcast vibbar av låten.

Inte så kul.

Det är Hey Ya-samplingen.

Konstigt om nån inte hade fått outcastvibbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Det är Hey Ya-samplingen.

menar du ackordgitarrslingan? är det verkligen det?

Nej förfan!

Drumsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är Hey Ya-samplingen.

haha, det e klart man får outkastvibbar, det e ju liknande takt, inte samma, fast man skulle kunna köra den i jazz-takt åxå, eller technostil med en baskagge på varje 4e-del om man nu skulle ha lust med det..

hehe, sen så kan jag inte sampla, inte ens i närheten av det, suger på att mixa, trummorna kommer från reason, annars hade det nog låtat bättre!! så det blir att träna öronen hemma vid studiomonitorerna danny 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Du ska absolut INTE byta groovet på den där. Fixa lite tydligare sång så är du hemma!

Det är en skitbra låt!

Känns som om man hört sommarens landsplåga 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker verkligen inte att du ska göra nått utom det som redan sagts.. Det är ju den där känslan av "jamming" som gör denna sommrig tycker jag.. fattas lite oljefat å tomburkar eller nått.. får göra en reggae-remix på den sen 😛

För övrigt anser jag att låten bör förstöras.

Men det gör den inte mindre bra, bara inte alls min musik 😉

/David

Link to comment
Dela på andra sajter

suger på att mixa

Japp! 😉

Du, redigera första inlägget så det följer reglerna. Sen skickar du materialet till nån annan för mix och sen lägger du upp den nya versionen istället 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön!

Men. Trummorna och drivet är, som ovan nämnt, tagna från Hey Ya, och melodin är ju snarlikt rippad frRing of Fire med Johnny Cash? Medvetet? :-D En lokal psykelektronikagrupp vid namn 50 hz har en slinga som låter synnerligen snarlik denna, men nu kan jag för allt i världen inte komma på vad den heter. Men jag kan återkomma 😉

Kul låt i alla fall. Jag gillar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...