Nad Postat 11 juni 2005 Postat 11 juni 2005 Hej alla och så ba! Yeah but, no but, yeah but, no but, yeah but, no but, yeah bu....gfjgfksögjsofhslövmsofjaåfkaofhoakfåajfhjapcfkaåfjapjfåaklfåaskifåpajj!! (citat: Little Britain). JO. Vad FAAAN gör jag för fel? Installerade gratisversionen av Winamp (snygg!), går till en hemsida (vilken som helst som streamar mp3-filer), och klickar på låt. Winamp går upp och blixtrar till, men den spelar ingenting! Jag måste således "kopiera genvägen" till mp3-filen och klistra in i "Url-rutan"för att kunna spela låten. Jamen vad EEEEEEEE det för nått!!??!! Något fel har jag ju gjort någonstans. Anybody? Jättetacksam för svar. NAD
Cloudsurfer Postat 11 juni 2005 Postat 11 juni 2005 just med streamning krånglar winamp för mig ibland också, vet dock inte varför :S
lavrell Postat 11 juni 2005 Postat 11 juni 2005 samma här. därför streamar jag allt med Windows Media Player istället .... funkar klockrent för mig iaf...
Nad Postat 12 juni 2005 Trådstartare Postat 12 juni 2005 OK nått fel alltså. Har fimpar Winamp nu. Tack.
Linus Postat 12 juni 2005 Postat 12 juni 2005 ...och klickar på låt. Winamp går upp och blixtrar till, men den spelar ingenting! Jaså? Det gör den för mig. 🙂 Är säkert bara en konfigurationsfråga.
Carl_B Postat 12 juni 2005 Postat 12 juni 2005 ibland lägger den sej bara i playlisten och du får dubbeklicka på den manuellt...
Fredrika Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 Jag har en gammal winamp (2.95). Ladda hem en sån! http://www.oldversion.com/ http://www.oldsoftware.com/ då kan du installera Shoutcast också! Så kan du sända dina egna radioprogram med tillexempel din egen musik över internet. Jag har inte sänt någon radio men jag har sett att det funkar. Kul!
Håkan Ekberg Postat 19 juni 2005 Postat 19 juni 2005 Jag kanske är ute och reser, men ibland kan ju pop-up-stoppare strula till det. Då blir det till att trycka ctrl och på länken för att det skall funka. Håkan
Nad Postat 30 juni 2005 Trådstartare Postat 30 juni 2005 Ok, jag tackar för alla tips, men jag kör med Windows mediaspelare istället. Funkar alltid (utom för 24-bitars). 😳
Diwic Postat 2 juli 2005 Postat 2 juli 2005 Den där länken är realaudio, inte mp3. Jag kan inte spela upp den alls, för jag har inte realplayer installerat (på den här burken)...winamp säger bara "error syncing to mpeg". // David
PetePizza (oregistrerad) Postat 2 juli 2005 Postat 2 juli 2005 (redigerat) Håller med Fredrika där...gamla Winamp är klockren! 😉 Kör version 2.72 och har aldrig haft några problem med streamande av musik från nätet. Den är dessutom bra mycket snabbare att öppna än de senaste Winamp versionerna som har så mycket fukntioner o grejor. Redigerat 2 juli 2005 av PetePizza
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.