Jump to content
Annons

Studios i Skåne


Magoozi (oregistrerad)

Recommended Posts

Magoozi (oregistrerad)

Hejsan gott folk!

Behöver akuthjälp med att hitta en bra och inte uppbokad studio i skåne. Var i skåne spelar mindre roll. Södra småland och halland går också bra.

Söker främst efter en studio som spelar in på hårddisk, men om rullband finns som enda alternativ så funkar det med.

Vi spela ganska soft intstrumentalt, så en ren hårdrocksstudio är väl kanske inte vad vi letar efter... Men ni fattar hoppas jag.

Ljudprov finnes på www.myspace.com/moliafalls.com

Tack på förhand

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag finns i Sölvesborg på gränsen till Skåne (räknas det?) För mer info se hemsida nedan. Håller på att byta ut en hel del utrustning nu och har inte hinnit uppdaterat hemsidan. Spelar in på Pro-tools. Logimöjligehter finnes.

www.audiorent.se

man kan även hyra studion utan tekniker ifall man själv vill ratta.

MVH

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Magoozi (oregistrerad)

Jag tackar för tipsen.

Ska kolla era hemsidor och presentera för resten av bandmedlemmarna.

Tusen Tack!

Någon mer som kan några studios?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en riktigt bra studio här i Oxie (jag var där för ett par år sedan och hjälpte till med något problem de hade...), men jag kommer inte ihåg vad den heter. Den har bytt ägare, så utrustningen är kanske annorlunda nu, men allt är svinbra byggt akustiskt sett. 🙂 Jag får köra förbi och kolla...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Frågan Danny Cort eller Dumb Dan. Vet att de ibland hyr in sig på nån studio i Malmö som de verkar helnöjda med.

Baseline.

Otroligt kompetent gubbe.

& billig dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag finns i Sölvesborg på gränsen till Skåne (räknas det?) För mer info se hemsida nedan. Håller på att byta ut en hel del utrustning nu och har inte hinnit uppdaterat hemsidan. Spelar in på Pro-tools. Logimöjligehter finnes.

www.audiorent.se

man kan även hyra studion utan tekniker ifall man själv vill ratta.

MVH

Mattias

Skulle du vilja lägga ut ljudexempel på din sida så man kan uteifrån det bilda en uppfattning ifall det är studion man vill jobba med/i?

Link to comment
Dela på andra sajter

Magoozi (oregistrerad)

Satan vad ni hjälper till! Jag tackar och bugar. Mr Audiorent, din studio verkar mycket lovande, finns det möjlighet att på någotsätt höra vad du spelat in där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller som sagt på att byta ut en massa prylar där. Skall sälja det stora mixerbordet (Soundtracs) eftersom jag ändå mixar i datorn. Skall skaffa nån controller typ Mackie, UAD-kort, mer av andra pluggar, Mickpreamps typ Focusrite octopre samt nån 2-kanals värsting, mer mikrofoner samt så småningom en bra flygel.... å så nya Montorer typ Genelec 8040 eller nåt.

Jag har inte något jag kan lägga ut pga upphovsrättsskäl. Men det är nog en bra ide att sätta ihop lite demomaterial. Skall försöka fixa det rätt snart.

Har precis gjort en CD-skiva med en Gospelkör som skall på turne till USA. Men jag tror inte de har några ljudexempel på sin platta...

Kan kanske maila nåt direkt ?

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan Danny Cort eller Dumb Dan. Vet att de ibland hyr in sig på nån studio i Malmö som de verkar helnöjda med.

Baseline.

Otroligt kompetent gubbe.

& billig dessutom.

Jag skulle aldrig rekomendera någon att spela in där.

Jasså?

Varför då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Frågan Danny Cort eller Dumb Dan. Vet att de ibland hyr in sig på nån studio i Malmö som de verkar helnöjda med.

Baseline.

Otroligt kompetent gubbe.

& billig dessutom.

Jag skulle aldrig rekomendera någon att spela in där.

Jasså?

Varför då?

Ja, varför då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett hans studio och det gav mig inte ett bra intryck direkt.

tittar man på bilderna på deras hemsida så ser det ju kalas ut. Lavrell har ju dessutom en poäng.

edit: hmm. Nu fatta jag nog fel. Vems studio gnäller du på?

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...