Jump to content
Annons

Stockholmsmarathon


91:an

Recommended Posts

Var det nån mer i detta vårt musikaliska gäng som kutade Stockholmsmaran och plaskade i pölarna på Östermalms ip igår, samt känner sej som ett överkört plockepinn idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Härligt att det finns en till galning här! 3.43 blev tiden men jag gick i väggen andra varvet efter Västerbron, fy fan så slut jag var!

Redigerat av 91:an
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte att jag skulle slå mitt tio år gamla rekord på 3.55. Men andra varvet vid 28km blev jag plötsligt lite trött och fick gå ett par minuter. 3.43 är ju skitbra. Man får träna mycket för att springa på den tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker slå mitt 4 år gamla rekord på 3.30 men man blir långsammare med åren när man passerat 50. Förra året var det 3.38. Har du sprungit många maror?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man gilla musik & vara idrottsutövare....?

Är det inte så att vi som spelar ser ner på sportfånar...?

Fast kanske tillhör ni den delen av oss som inte kan spela på riktigt...?

Alla gillar musik och tur är väl det :-)

Jovisst ser man ner på sportfånar, men samlas man allihop 15000 kan man skippa påsen över huvet.

Vi spelar så gott vi kan, om det sen är på riktigt spelar ingen roll, men det är jäkligt kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

För er som inte vet. Långdistans löpning handlar om meditation. Meditation är väl alla för ? Ok, då är vi överens. Att utöva musik och meditera skulle väl ingen vara emot. Det gör ju de största musikerna, John mcLaughlin, Santana mm. Men att motionera är fult? Ok? Orden kropp och själ kanske klingar bekant? Hör dessa ihop? Mjaaaaa..kanske. Om dom inte gör det för DIG: Dags att skärpa sig eller dööööö i förtid. Däremot inte sagt att marathon är för alla. Nej, bara för dom som har en skruv lös. Den vanliga motionären går på gym eller joggar lite lätt en lördag förmiddag. Maratonlöparen springer 28km lördag fm. istället. Sjukt, eller hur? Det är som med våra musiker. Det är bättre att spela de vanliga ackorden som vem som helst kan ta ut, inte manipulera med rytmen eller göra oanade saker som skrämmer. Nej, var vanlig och bekant. Gör rak rytm i tvåfyra, ett komp som alla, kan förstå och sjung. Ja, sjung!

Detta var en liten guide till långdistanslöpning. En sport som SKRÄMMer många sk. kallade musiker.

Blev jag störd över oförstående sk. musiker? Näää...ungdomar... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ett stillasittande jobb på dagarna och ett stillasittande framför musikdatorn på kvällarna spritter det gärna i benen och ett löparpass innan lunchintaget rensar hjärnan och man kläcker nya ideér både inom yrket och hobbyn - det är den bästa medicin och belöning kroppen kan få!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...