robertus Postat 3 juni 2005 Postat 3 juni 2005 Undrar om ngn kĂ€nner till om det finns ngn möjlighet att skapa cue points i Cubase? (Cue points Ă€r helt markeringar som i text visar var man Ă€r som exempelvis "vers1", "riff1") Jag skulle önska att det fanns en funktion i den rad i fönstret som visar takt odyl. Eller det kanske finns ngn annan möjlighet? đł
Claes Holmerup Postat 3 juni 2005 Postat 3 juni 2005 Du kan ju Àndra namnet pÄ varje enskild Part om du vill det - och annars kan du lÀgga till ett extra midispÄr som inte innehÄller nÄgonting, dÀr du namnger Parts som Àr lika lÄnga som de olika delarna. Du kan ocksÄ peta dit lite fÀrger pÄ dina Parts för att göra det tydligt om du vill...
Diwic Postat 4 juni 2005 Postat 4 juni 2005 Kan man inte skapa ett "marker"-track? Det har jag för mig jag har gjort. // David
robertus Postat 4 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 4 juni 2005 Kan man inte skapa ett "marker"-track? Det har jag för mig jag har gjort. // David Hur gjorde du dĂ„? Vill ju göra det sĂ„ enkelt som möjligt. Ăr lite gnĂ€llig och tycker inte att det rĂ€cker med de olika fĂ€rgerna.
Diwic Postat 5 juni 2005 Postat 5 juni 2005 Det Àr nÀstan enklare att du provar dig fram, Àn att förstÄ min beskrivning, men iaf - sÄ hÀr gör man i Cubase SL 1.06: Högerklicka i listen till vÀnster och vÀlj "add marker track". Placera sedan locatorn dÀr du vill ha en ny "marker" och vÀlj "add marker" (om du vill ha en position) eller "add cycle marker" (om du vill ha start och slut). Vill du sedan ge din marker ett namn, som t ex "refrÀng", sÄ kan du editera "description" pÄ din marker (förutsÀtter att du har "show inspector" pÄ). // David
robertus Postat 5 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 5 juni 2005 Nu har jag provat mig fram och gjorde nĂ€stan som du sa đ Har fĂ„tt det att fungera. Underbart đ Kan man nu hoppa mellan dessa "markers" (för att snabba upp sitt arbete) Tack David (alla ni andra kan ocksĂ„ fĂ„ ett tack đ ) Kan bara tillĂ€gga att för att kunna byta namn var jag tvungen att gĂ„ in pĂ„ "Project - Markers" och sedan Ă€ndra "Description"
Diwic Postat 6 juni 2005 Postat 6 juni 2005 Nu har jag provat mig fram och gjorde nĂ€stan som du sa đ Har fĂ„tt det att fungera. Underbart Kan man nu hoppa mellan dessa "markers" (för att snabba upp sitt arbete) Tack David (alla ni andra kan ocksĂ„ fĂ„ ett tack đ ) Kan bara tillĂ€gga att för att kunna byta namn var jag tvungen att gĂ„ in pĂ„ "Project - Markers" och sedan Ă€ndra "Description" *bugar och bockar* I menyn "transport" sĂ„ finns det lite kommandon för att hoppa mellan markers, och dĂ€rtill hörande kortkommandon. SjĂ€lv hittar jag description nĂ€r jag scrollar det jĂ€ttekorta inspector-fönstret Ă„t höger, för man ser inte description dĂ€r per default. // David
robertus Postat 6 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 6 juni 2005 (redigerat) Demoniqus: version 1.02 Diwic: Grattis till ett snyggt förnamn. Man kan ju inte hjĂ€lpa att man sjĂ€lv har ett lika vackert. Noterade för övrigt samma sak som dig dĂ€r med det "jĂ€ttekorta inspectorfönstret". Har nu börjat anvĂ€nda mig av denna utmĂ€rkta funktion. Underbart med ordning pĂ„ torpet đ Redigerat 6 juni 2005 av robertus
sw9 Postat 16 juni 2005 Postat 16 juni 2005 annars sÄ kan du ju öppna transport-delen, och dÀr hittar du lÀngst till höger en massa olika nummer. Detta Àr Markers, du anvÀnder dem sÄ hÀr; placera markören vart du vill att det ska skapas en markering, sen hÄller du in ctrl-knappen samt att du klickar pÄ det numret du vill ska va dÀr, senare nÀr du vÀnster klickar pÄ det numret kommer du att hamna dÀr... hoppas du förstog...
robertus Postat 17 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 17 juni 2005 Ska testa ikvĂ€ll... Tack för tipset... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.