Jump to content
Annons

DFHS wav. mappning


Tormentor

Recommended Posts

TÀnkte trigga lite med nÄgra DFHS i min AP Trigga men fattar inte hur det Àr mappat.

Kan jag se vilken kick som Àr i velocity 127 sonor close mic. plastic beater t.ex.?

Jag vet and den gamla versionen va ,wav bra mycket lÀttare att tyda.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

😆 Vet inte om jag fattar frĂ„gan men jag gör ett försök:

Den Àr skumt mappad med ett antal extra "instrument" som virvlar, kantslag, m.m. m.m. som ligger över flera oktaver.

Men; det gÄr att vÀlja GM-mapping (alldeles i starten) men man förlorar dÄ en del av dessa speciella varianter...eh..var det ett svar??

Jag tror att jag mappat om nÄn gÄng ocksÄ för att behÄlla de speciella effekterna, men minns inte hur jag gick till vÀga dÄ.

Hur som helst; lycka till! 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det va ett tapper försök i alla fall. 😆

Jag tÀnkte mer pÄ sjÀlva .wav filen i mappen Kick t.ex. nÀr jag vill sno lite goa samples att trigga mina akustiska trummor med.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

InnifrÄn DFHS tror jag att det gÄr att se vilka samples som ligger pÄ varje "trumma" men det Àr förmodligen en helvetes massa lager, sÄ jag vet inte om du kan hitt t.ex. "127 varianten", dessutom finns det nÄn variationsfunktion som gör att det inte lÄter lika dant pÄ 127 utan att olika samplingar varierar pÄ samma velocity.

Det var vÀl inte mer hjÀlp det kanske....

Hoppas nĂ„n annan vet bĂ€ttre! 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...