Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tänkte trigga lite med några DFHS i min AP Trigga men fattar inte hur det är mappat.

Kan jag se vilken kick som är i velocity 127 sonor close mic. plastic beater t.ex.?

Jag vet and den gamla versionen va ,wav bra mycket lättare att tyda.

Annons
Posted

😆 Vet inte om jag fattar frågan men jag gör ett försök:

Den är skumt mappad med ett antal extra "instrument" som virvlar, kantslag, m.m. m.m. som ligger över flera oktaver.

Men; det går att välja GM-mapping (alldeles i starten) men man förlorar då en del av dessa speciella varianter...eh..var det ett svar??

Jag tror att jag mappat om nån gång också för att behålla de speciella effekterna, men minns inte hur jag gick till väga då.

Hur som helst; lycka till! 😆

Posted

Det va ett tapper försök i alla fall. 😆

Jag tänkte mer på själva .wav filen i mappen Kick t.ex. när jag vill sno lite goa samples att trigga mina akustiska trummor med.

Posted

Innifrån DFHS tror jag att det går att se vilka samples som ligger på varje "trumma" men det är förmodligen en helvetes massa lager, så jag vet inte om du kan hitt t.ex. "127 varianten", dessutom finns det nån variationsfunktion som gör att det inte låter lika dant på 127 utan att olika samplingar varierar på samma velocity.

Det var väl inte mer hjälp det kanske....

Hoppas nån annan vet bättre! 😆