kurt_ko-ben Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 när jag spelar in ex gitarren och vill sjunga samtidigt kommer inspelning av både gitarr och sång på samma spår, varför? det ska väl kunna gå och skilja det åt eller då måste man ha ett mixerbord? jag använder mig att ett externt steinberg ljudkort..vad kan problemet vara? tacksam för alla seriösa svar.
Claes Holmerup Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Det blir förstås alltid läckage i ett sådant läge, men om du spelar in dina två micar på varsitt monospår (i stället för att, som jag misstänker att det är nu, spela in dem på ett stereospår), så kommer de upp som separata spår.
freddie Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Du måste även dedikera rätt ljudkortsingång till rätt inspelningskanal i Cubase...fast de visste du...
kurt_ko-ben Postat 25 maj 2005 Trådstartare Postat 25 maj 2005 tack..mm..så om jag pselar in i mono istälelt så ska det gå med andra ord? förövrigt så tror jag min ena preamp i ljudkortet har pajjat för jag får ingen signal från den..jag ska pröva..
kurt_ko-ben Postat 25 maj 2005 Trådstartare Postat 25 maj 2005 en sak till..hur var det där med mixerbord? kan ddet göra någon nytta i min situation?? för ett sånt äger jag inte:)
kirtaphus Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 (redigerat) är det elgitarr kan du "lajna" (line) tex POD, sen sjunger du i micken. men lite strängljud kan komma med ändå.. men det är så pass lite! De är bara en del av charmen med läckage att man får ett visst sound! kolla in många trumprogram dom har medvetet satt in en sådan funktion. 😄 För at komma ifrån problemet helt, spelar man in Sång å gitarr vi två olika tillfällen. eller ber någon annan spela gitarren i ett annat rum. 🙂 vilket är lite trist alternativ. och det flummigast sättet är att sätta ett plexiglas på magen rakt ut för att avskilja ljuden eller spela bakom nacken.. skoja bara! 😱 Och nej mixen kan inte göra underverk på detta området vad jag vet iaf..!! /kirtaphus Redigerat 25 maj 2005 av kirtaphus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.