Jump to content
Annons

Undermood


Vad tycker du?  

13 röster

  1. 1. Vad tycker du?

    • skitbra
      2
    • ren glädje!
      2
    • helt ok
      6
    • deppigt som fan
      1
    • sämst
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Silent Walk

ARTIST/GRUPP: Undermood

GENRE: pop,rock?

LÅTLÄNGD: 5+

KOMPOSITÖR: Fredrik Eliasson

PRODUCENT: Fredrik Eliasson

EV. MEDVERKANDE: Fredrik Eliasson, Magdalena Ommestedt

INSPELNINGSÅR: 2001

FORMAT: MP3

STORLEK: 5.2 MB

STATUS: Färdig demo

Silent Walk

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

arret kommenterar jag inte för det är inte riktigt min smak... men melodion är skön att lyssna på mysig på något sätt... aningens seg kanske men jag kan tänka mig det som en dagen efter låt när ångesten väller fram 😏. Sedan blev jag förtjust i sångerskans röst, kanske inte tekniskt fulländad ännu men fascinerande och skön röst som fick fram nyanser på ett bra sätt. Jag skulle ha gett henne mera utrymmer!

Link to comment
Dela på andra sajter

arret kommenterar jag inte för det är inte riktigt min smak... men melodion är skön att lyssna på mysig på något sätt... aningens seg kanske men jag kan tänka mig det som en dagen efter låt när ångesten väller fram 😉. Sedan blev jag förtjust i sångerskans röst, kanske inte tekniskt fulländad ännu men fascinerande och skön röst som fick fram nyanser på ett bra sätt. Jag skulle ha gett henne mera utrymmer!

Tjena!

Tack för synpunkterna, Har ett gäng fler låtar med henne och några med en annan lite "altigare" tjej. Ska smacka upp några till sen.

i vissa av låtarna har hon ordentligt med utrymme! 🙂

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om tjejen, bra röst o melodi, mansrösten i bakgrunden e lite sämre, fyller ingen större funktion... Lite väl basig mix, känns som att den distar... men jag gillar låten, känslan basen får fram e soft o nice, påminner lite om en popig massive attack grej.

good work!

peace

linden

Redigerat av Bastian
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Väldigt skönt. Ganska boostad vid subben hör jag 😳

Gillade stämmningen och kontrasterna fruktansvärt mycket här.

Som sagts tidigare så skulle jag vilja ha hennes röst mer i ansiktet så att säga.

Kanske en svag delay på några av hennes enstaka ord där delayet har ett telefilter på sig?

Mycket bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt skönt. Ganska boostad vid subben hör jag 😳

Gillade stämmningen och kontrasterna fruktansvärt mycket här.

Som sagts tidigare så skulle jag vilja ha hennes röst mer i ansiktet så att säga.

Kanske en svag delay på några av hennes enstaka ord där delayet har ett telefilter på sig?

Mycket bra!

ahh...tackar! jo, det är full fart i de nedre registren...😉

Ang delayet så har jag nästan alltid det på hennes röst i undemood låtarna. Men på just denna tror jag delayet är ofiltrerat.

Måste nog mixa om, damnit, börjar själv höra att sången borde ligga närmare 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

spännande låt, jag gillar att basen och trummorna inte följer varandra, det gör det lite mer överraskande.

snygga filter modulationer överlag

snyggt när det ligger och gräver i dom nedre registrena. 😉

sången är bra, lågmäld och fyller på i den soft fåran

Men framför allt groovet e kanon...skulle kunna fortsätta i all evighet......

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

SHIT VAD BRA!!! 🙂😄😄

Allt jag vill är att sången ska komma fram liiite i ljudbilden. Det är riktigt snyggt när den ligger så där "drömmande" långt bak, men liiite framåt skulle nog smaka fågel. Men det är ju en smaksak!

Som sagt - sketbra! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

SHIT VAD BRA!!! 🙂😄😄

Allt jag vill är att sången ska komma fram liiite i ljudbilden. Det är riktigt snyggt när den ligger så där "drömmande" långt bak, men liiite framåt skulle nog smaka fågel. Men det är ju en smaksak!

Som sagt - sketbra! 😄

perfa! bra betyg från ett "popsnöre" som du Thimmie! mm..har fått en del synpunkter på sången. är lite kluven, när jag gjorde den så kändes det strålande att den låg så långt bak o laidback som den är. men men, jag får nog kanske fundera om.

tack som fan för kritiken!

reason - lyssnar på Weeekend nu, fattar inte riktigt likheten..eller jo..iof...det monotona. jag är med! jag iof SATANS packad just nu 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Massive Attack vibbar från denna låt.

Diggar trumman som kommer in. Bra groove i den, speciellt ihop med intro delen. Synthen som kommer in vid 1:40 som ligger i kanten kan vara kanske lite för dominerande. Jag skulle nog eq:a bort lite bas på den så den inte bråkar med sub basen. Också subben kanske är lite väl tilltagen (eller så har jag kass monitor 🙂 )

Jag håller med om att tjejen borde vara lite mer upfront. Bra röst!

Kanske blir låten lite enformig efter ett tag, men den är helt klart schysst.

Link to comment
Dela på andra sajter

råskön låt..mullrig & mörk..passar att ha på hög volym

men som redan nämnts..sången borde fram lite mera..

lägg gärna upp den igen..ifall att du mixar om den!!

så har jag lite perfekt nattsuddar musik!!

Hare Brahma 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

SHIT VAD BRA!!!  😄  😳  😆

Allt jag vill är att sången ska komma fram liiite i ljudbilden. Det är riktigt snyggt när den ligger så där "drömmande" långt bak, men liiite framåt skulle nog smaka fågel. Men det är ju en smaksak!

Som sagt - sketbra!  😄

perfa! bra betyg från ett "popsnöre" som du Thimmie! mm..har fått en del synpunkter på sången. är lite kluven, när jag gjorde den så kändes det strålande att den låg så långt bak o laidback som den är. men men, jag får nog kanske fundera om.

tack som fan för kritiken!

reason - lyssnar på Weeekend nu, fattar inte riktigt likheten..eller jo..iof...det monotona. jag är med! jag iof SATANS packad just nu 🙂

Hehe... "popsnöre"? 😛

Fundera om på sången? Tja, det beror ju på hur du tänker när du gör musik. Gör du den för att du ska lyssna på den eller för att andra ska göra det? Dagens heta fråga! Jag ska nog starta en ny tråd och fråga det... 🙂

Jobba på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm... Har haft låten på repeat hela förmidagen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...