Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
2 minuter sedan sa Dark Of Light:

Hur går det för ditt gamla band förresten. Den där som du slutade i för läääänge sedan?

Tror dom finns fortfarande men med en sångerska, annan gitarrist och trummis. 

Men längesedan jag hört något av dom. 

Postat (redigerat)
8 minuter sedan sa Neosus:

Tror dom finns fortfarande men med en sångerska, annan gitarrist och trummis. 

Men längesedan jag hört något av dom. 

Hm... Tänkte bara hur det går för dem...

En av mina gamla gitarrister brukar med jämna mellanrum kontakta mig. Inte bara för "gamla tiders skull" utan för att försöka få mig i sadeln igen. du vet... spela in låtar... kanske göra ngt gig... Är trött på det där. Förbi det hela. En del tycker att det är slöseri med talang. Snällt sagt men, nej. Jag är helt enkelt förbi det där.

Det senaste jag gjorde var att sjunga på vår gamla basists begravning för litet tag sedan. "Ain´t No Love, In The Heart Of The City". Aldrig mer. Ja, inte sjungandet utan att just sjunga på en begravning. Speciellt när man känner den som ligger i lådan. Det jävligaste jag någonsin gjort rent musikaliskt. Aldrig mer...

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Mm... Det ÄR så väldigt mycket jobb runt om kring. Även om vi hade lite roddare etc. så är det all jakt på gig, promo mm. Rep, planering och givetvis genomförande av giggen.

Näh... Dessutom är jag för gammal 😁

Postat

Jag sitter och jiddrar med mitt Cubase istället. Det ger mig mer! 

Men där är det längesedan jag har gjort något oxå. 

MEN... Snart så kanske.. 😄

Postat
3 minuter sedan sa Neosus:

Jag sitter och jiddrar med mitt Cubase istället. Det ger mig mer! 

Men där är det längesedan jag har gjort något oxå. 

MEN... Snart så kanske.. 😄

Ah... Du kommer ihåg. Du gav mig tillstånd att göra ngt med en låt idé du skapat. Tror att det är den korta demon på Freefalling på min Soundcloud sida? Inte faen har jag fått något gjort med det där. Mer än några verser...

Det är inte så lätt att komma igång med allt annat som varit i livet. Föräldrarna som gick bort... roddandet i allt det där.

Basisten... livet i övrigt som kommer i mellan och sedan har vi problemet att lusten inte riktigt infinner sig. 

MEN... Snart så kanske.. 😄 ...

eller inte.

Allt har sin tid. Kanske är det helt enkelt så att min tid är förbi gällande allt det där. 

Postat

Ja det har varit mycke för dig alltså. Dom jobbiga grejerna har jag tagit mig förbi sedan en tid tebax. 

Jag tror att man joxar för lite med det där och då försvinner det mer och mer med kreativiteten och allt det där. Så känner jag iallafall.

Lusten försvinner. 

Postat
Just nu sa Neosus:

Ja det har varit mycke för dig alltså. Dom jobbiga grejerna har jag tagit mig förbi sedan en tid tebax. 

Jag tror att man joxar för lite med det där och då försvinner det mer och mer med kreativiteten och allt det där. Så känner jag iallafall.

Lusten försvinner. 

Så är det. Vi är förbi det där.

Ibland så visar man lite bilder och spelar upp demos från "back in the day", speciellt när det är en del brudar på jobbet som hör talas om ens "tidigare liv" (jag är ju ändå DoL😁).

De tycker att det är spännande, häftigt och... ja imponerande. Medans jag tänker: Vem fan var det där som höll på med det där?

Känns som en annan person. Ett annat liv.
Nåja. Skit i det nu. Det var då det. Nu är vi här.

Postat

Ja ligger sjön i Tibro kommun får man nog hålla med om att den ligger nära Tibro kommun, även om det påminner om en ursäkt efter ett nattligt snedsteg.

Tur att det inte var tvärt om, att Tibro kommun låg i örlen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.