Jump to content
Annons
  • 0

Gratis plugin suite, (VST2 o VST3)

Fråga

3 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat

All ära till "gratis", även om det ibland kan stjälpa mer än hjälpa. Men jag tror att det i nuläget är svårt att inte se Analog Obsession (https://analogobsession.com/) som bland de tveklöst "bästa" gratis-pluggarna på marknaden.

(Jag använder dem inte själv – Analog Obsessions pluggar – eftersom jag redan har köpt på mig en uppsjö av motsvarande emuleringsalternativ. Men jag har lekt med dem lite. Och hade jag börjat om från början hade AO:s site varit min första hållplats, hands down.)

• Gilla 1
Annons
  • 0
Postat (redigerat)

Tack för tipset!

Lite off topic kanske, men..: de bästa pluggarna är väl de man faktiskt använder i verkligheten - oavsett om de är gratis eller sådana man betalar för - inte de som alla tycker är bäst.

Redigerat av Peter Roos
  • Gilla 1
  • 0
Postat
9 timmar sedan sa Peter Roos:

de bästa pluggarna är väl de man faktiskt använder i verkligheten - oavsett om de är gratis eller sådana man betalar för - inte de som alla tycker är bäst.

Ergo: "bästa" (inom citattecken).

Jag tror ingen sätter sig emot ditt resonemang. Hur vi mäter vad som är "bäst" skiljer ju också sig. Exempelvis hur troget en emulering låter sin motsvarande hårdvara eller hur smidigt arbetsflödet tillåts vara.

Å andra sidan: Att en allmän plugg, exempelvis digital EQ eller kompressor, skulle låta bättre än en annan, vill jag nog påstå är svårfångat. De låter likadant allihop.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.