Jump to content
Annons
  • 0

Sidechaina 1 kick till två olika baser?

Fråga

Postat

Jag har sidechainat en kick med en syntbas från Nexus. Nexusbasen går plant nästan hela tiden. 
Utöver det har jag en mullrig 808 som slår in på vart fjärde kickslag. 

Kan jag sidechaina samma kick även med 808:an utan att det blir några problem?
Jag kör i FL Studio och använder Fruity Limiter för sidechaining.

2 svar på denna fråga

Recommended Posts

• 0
Postat (redigerat)

Förstår jag dig rätt, det är den första kicken du vill "sänka" volymen på?

Jag har typ aldrig sysslat med sidechain då det inte passar min musik. Men brukar det inte vara basen man vill sänka för att kicken skall bli tydligare och bettet tightare och mer "pumpande"

Om jag fattat fel och det är basarna som skall sänkas så ja det är klart att du kan skicka kicken som sidechain slutet till flera mottagare (dina limiters) Men om bas två bara kommer in vart fjärde taktslag är det inte bara sänka volymen på den basen?

Redigerat av frithiof
Annons
  • 0
Postat
On 2025-04-19 at 12:43 sa frithiof:

Förstår jag dig rätt, det är den första kicken du vill "sänka" volymen på?

Jag har typ aldrig sysslat med sidechain då det inte passar min musik. Men brukar det inte vara basen man vill sänka för att kicken skall bli tydligare och bettet tightare och mer "pumpande"

Om jag fattat fel och det är busarna som skall sänkas så ja det är klart att du kan skicka kicken som sidechain slutet till flera mottagare (dina limiters) Men om bas två bara kommer in vart fjärde taktslag är det inte bara sänka volymen på den basen?

Ja, det är nog bara jag som inte är van vid att uttrycka mig i nya termer. 🙂
Det är basen jag vill ska ducka för kicken.

Du hade rätt, det var bara att sänka 808:an. 
Tack för svar. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.