Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Efter att ha skrivit några låtar för att träna på hantverket efter ”Fly Forever” (som jag postade smakprov av här), har jag börjat öva piano kontinuerligt vid sidan av huvudinstrumentet trummor.

Har mer och mer glidit över mot att spela instrumentala improvisationer på gränsen mellan klassiskt/jazz.

Det här är den första av dessa improvisationer som min syster har hjälpt mig spela in med lite bättre kvalitet i sin hemstudio. (Ej mixat eller mastrat)

Hoppas ni gillar den. Inspirerad av Keith Jarretts långa improvisationer är det ett ganska långt stycke (13+ min). Hur roligt som helst att ”måla med toner” på det här sättet iaf, så det kan bli många fler - förhoppningsvis allt mer avancerade/varierade och välspelade efter hand.

Trevlig helg 

• Gilla 2
Annons
Posted

Tack så mycket 🙏 Vad roligt. Säg till om det önskas länkar till separata korta utdrag med undertitel+bild. Postade en länk till den första, ”Introduzione” i svaret i din tråd.

Önskar dig detsamma ☀️

Posted

Imponerande pianospel! En tagning… jösses.. För avancerat och nischat för att jag ska kunna ge konstruktiv feedback men bra jobbat👌

• Gilla 1