Cool runnings Postat 3 februari Postat 3 februari (redigerat) Spelar då och då i ett reggaeband och bandet och jag spelade just in denna låten: Saviour. Jag trakterar gitarr om nån undrar. Reggae kanske borde mixas med mera bas? Lyssnar man på Papa Dee så är det ju sinnesrubbat mycket bas osv. Saviour.mp3 Redigerat 3 februari av Cool runnings 1
Richie76 Postat 4 februari Postat 4 februari Alltså. 10/10 proffsighet. Låter skiva rakt av. Väldigt bra sång dessutom. Nu lyssnar jag i AirPods men innan jag läste om mer bas tänkte jag om det inte brukar vara mer bas i reggae? Jag röstar på mer bas iallafall😅 Finns det något sätt att markera refrängen ännu mer? Gillar refrängen och körerna är ju så snygga så man vill hoppa in och få det dära oandet direkt i örat! Men bara en tanke. Berätta gärna vad du använder för grejer för detta inspirerande mig! 1
Cool runnings Postat 4 februari Trådstartare Postat 4 februari Wow! Tack för dina fina ord. Det var verkligen roligt att läsa 😍. Jag kanske borde höja körtjejerna och någon dubbad lead på refrängerna - det borde lyfta lite. Jag använder inget fancy, bara Cubase och standard grejor. Försöker lyfta fram det viktiga. Tack! 🤩
Håkan Ström Postat 7 mars Postat 7 mars Från 2:40 svänger det extra. Det gillade jag. Trummorna o basen i andra delar svängde inte likadant. Tycke o smak. Sänker du rösten bara något lite så sitter det nog bättre i mixen o basen kommer höras mer utan att du justerar den. Låten är bra oavsett. Det finns mycket talang här på studioforum. Lycka till!
Flizzaff Postat 9 mars Postat 9 mars (redigerat) För mycket rymdklang, låter nu för "kallt". Reggae brukar/brukade kläda bra i ett torrt/varmt och direkt ljud utan reverb/rymdklang, men låten är bra gjord och jag vill ge en 4 av 5 i betyget. Redigerat 9 mars av Flizzaff
toniced Postat 22 mars Postat 22 mars On 2/3/2025 at 9:42 PM, Cool runnings said: Spelar då och då i ett reggaeband och bandet och jag spelade just in denna låten: Saviour. Jag trakterar gitarr om nån undrar. Reggae kanske borde mixas med mera bas? Lyssnar man på Papa Dee så är det ju sinnesrubbat mycket bas osv. Saviour.mp3 7.13 MB · 0 downloads Tycker det är bra och lite unikt. Bra mix och produktion. 👍
Flizzaff Postat 24 mars Postat 24 mars Jo jag har lyssnat igen och det låter faktiskt som om låten är inspelad i frysboxen eller på Nordpolen. Kan Du skicka in en mix utan "rymdklang" eller vad det är som låter kallt ? Om jag lyssnar bortom det kalla så har Ni ett starkt betyg.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.