Jump to content
Annons

FÖR stort forum?


Lennie

Recommended Posts

Tror att det blir LITE för många rubriker i detta forum...

Man måste nog ha VÄLDIGT många medlemmar för att det ska fungera, och då blir det ändå väldigt tungrott!

Jag menar - HUR många rubriker tror ni att gemene man orkar/hinner titta igenom egentligen?

Ett bra exempel är faktiskt ett komplement till er site - VST-forum , Det är lagom (svenskt ord!) antal rubriker...

En musikproduktionsrubrik, en köp-och-sälj-rubrik, och en "säg vad du vill"-rubrik!

Och Sven Bornemark som moderator! 🙂

Kan det bli bättre?

Titta gärna in där och lär!

Hoppas att ni kommer att komplettera den siten lika bra som er tidning kompletterar MM!

Lycka till!

~~~Lennie~~~

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Excubator (oregistrerad)

Tror helt klart att alla avdelningarna kommer att behövas. Vissa kommer det kanske inte vara mer än ett par poster i som är aktiva, men de fyller ändå ett tomrum. Underbart att Studio faktiskt tagit tag i det och öppnat det här forumet. Björn kunde inte haft mer rätt när han konstaterade att forumen idag är en enorm kunskapskälla som är ett bra komplement till en tidning.

Håller i.ö med Lennie om att en "Köp och sälj" avdelning hade varit gjuten.

Link to comment
Dela på andra sajter

cellular (oregistrerad)

om forumet räknar med att växa sig stort finns här definitivt inte för många kategorier. ta en titt på www.kvr-vst.com, ett av de bästa forumen på internet för musikteknik, de har bra många fler kategorier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är skönt med mycket avdelningar. Då hittar man lättare om man söker information om något specifikt. Bra också att man kan aktivera "e-postnotifiering vid svar". Vilket kul ord förresten.... EPOSTNOTIFIERING! (stavade jag det rätt nu....?)

De där länkarna som är längst upp på sidorna, de borde också finnas längst ner. Det är ju längst ner man befinner sig då man läst färdigt en diskussionstråd och då vill man ju gå vidare och inte tvingas gå upp till toppen av sidan igen. Jag har sett att många php-forum har det upplägget, så det borde gå att fixa til ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också det är bra med flera avdelningar. Blir det inte så att allting hamnar på samma ställe och så måste man sitta och sortera eller gå in på massa topics som verkar behandla det ämnet man trodde mend et är något helt annat. I Cubas t.ex. är det ju cubase som gäller, använder man inget annat eller inte har några åsikter om något annat program för inspelning o.s.v. så är det bara jobbigt att behöva gå igenom massa som behandlar andra program.

Det hade väl fungerat bättre med mindre avdelningar om alla döpte sina topics vettigt, men det är inte många forum där det är fler än ett fåtal som sätter vettiga rubriker.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag tycker definitivt att alla forumen skall vara kvar! Jag kommer aldrig vara aktiv inom alla forum, och det är skönt att veta att det inte grötar ihop sig. Mycket strukturerat och trevligt!

Visa nya inlägg funktionen är gudomlig!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

jag räcker upp en hand för att banta ner på antal rubriker rejält.

det räcker med ett par grova indelningar men sen är det juh ändå meningen att folk ska skriva rubrik på själva inlägget. blir för mycket indelning bara, hinner inte med att vara över allt.

om det ändå bara ligger 2 inlägg i ett forum så känns det liiite onödigt att det tar upp plats på skärmen för alla.

jävligt lätt att komma ihåg vilka trådar man skrivit nåt i också...

Link to comment
Dela på andra sajter

I början så tyckte jag att det var för många rubriker men nu har jag vant mig och tycker att det är bra! Det kommer att bli fantatiskt bra när det är smockfullt med information och en riktig guldgruva att gräva ur.

Så jag röstar för att behålla Forumet som det är!

Link to comment
Dela på andra sajter

reklam reklam reklam 😛

På VST får man sina inlägg blockade för att man anser att dom e off topic.. här kan jag inte tänka mig att man missar att hitta ett ställe som passar ens "topic"..

Man har ingenting att lära sig från VST forumet utan detta är ett kanonkompliment till VST där jag för övrigt är en trogen och lojal lobbytart! 😳

Massa rubriker är kanon.. kommer nog vara MASSOR med medlemmar här inom snar framtid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...