Jump to content
Annons

Ny Demo, tar input på balans


Recommended Posts

Ny låt! Känner att jag är i ett flow.

Detta är snäppet bättre än mina tidigare mixar enligt mig. Jag gör följande på gitarrerna:
LowPass 80Hz och ett väldigt high pass filter på 10000hz
Sedan på Lead så Boostar jag på 1,82khz med 2.2db vilket gör stor skillnad och jag tycker det lyfter fram leaden. Tycker äntligen att den skär igenom som en varm smörkniv i ett paket bregott! 😃 Undrar dock om ni tycker den ligger för högt? Det är ju bara instrumentala låtar jag gör för det mesta.

Jag har också fimpat reverb och kör bara delay på lead vilket gör att jag tycker man få space fast ingen gröt.

 

Jag är nöjd. Tycker ni det låter bra eller är det något som behövs justeras.

Jag använder ett bar CRX8 Mackie monitorer. Jag älskar dessa, de är väldigt bra för att vara budget och jag tycker alltid det låter lika i bilen och min blåtandshögtalare som jag spelar i vardagsrummet. Men tar gärna feedback från er andra ändå. 😃

Ville ha sång men vägrar sjunga så jag fick sampla min dotter lite. 😃

Ps. Det är bra att spela in. Jag märker och ser på inspelningen att jag har en tendens att alltid vilja starta liiite tidigare varje takt. Något jag får öva mer på. Ds.

 

Redigerat av Växjölirarn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssnat en kort stund på mobilen på relativt låg volym. Men detta för att telefonen inte ska"dista".

Lite Iron Maiden vibbar 👍

Fäst trummorna får gärna komma fram mer. Mindre av det längre registret, mer klick i bastrumman.

Har du rumsmickar på trummorna så lek med dom och lyft fram "sidorna" i ljudbilden. Det man inte märker men som känns lite grann..

Gitarrer har kaaanske en uns för mycket rum/reverb. Men lyssnar på mobilen som sagt 😋

Det är väl det jag tänkte på efter 30 sekunders lyssning ungefär 👍

Låter annars helt okej

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Toppen! Tack så mycket!

Är väldigt ny med att mixa trummor så vet inte riktigt "vad man ska ha". Men ska labba lite med olika kicks/toms etc.

Gitarrerna har ingen reverb men kom på att jag har ställt presence högt på stärkaren så där finns möjlighet att skruva ner. Tack!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...