Jump to content
Annons
  • 0

mixer/ controller för mixa arrangemang i DAW/Analoga spår


Orlando

Fråga

Hej!

Ny på studio.se! Kanske har denna fråga ställts, om så är fallet får ni gärna tipsa mig om vart jag kan läsa!


Jag vill ha tips på mixer som går att integrera i DAW - dvs att man ska kunna mixa arrangemang i låtar (automation, fx osv). Vill även kunna spela in analoga spår in i DAW och undrar om det finns nån mixer som är kompatibel och lirar med bra för det syftet. Jobbar i Logic Pro.

Tar tacksamt emot tips på bra hybrid/analoga mixers som funkar bra med DAW.

Hört om Tascam 12 men läste review att deras faders inte är "motorized", vet inte om det spelar så stor roll.

Tack för svar!

 

 

Redigerat av Orlando
Link to comment
Dela på andra sajter

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Presonus StudioLive 32 eller 16 har motoriserade reglar men är i sig en digitalmixer. Lite i priset över Tascam 12. Men är iaf väldigt kompatibel med Presonus Studio One men lär vara så mot Logic också.
Alternativ till Tascam 12 är Soundcraft Signature 22MKT. Båda kan man väl sammanfatta är mixers med inbyggt USB audio interface. 

Ett alternativ är ju att kika på Console 1 channel + fader. Dyker upp på begagnatsidor rätt ofta. Det är rena kontrollytor som egentligen styr Softubes (tillverkarens) plugins. SSL emulering medföljer, men går ju att utöka med andra kanalstrippar.
Sen finns det några andra Midi controllers med reglar som möjliggör automation osv, Behringer X-touch bland annat.

Mixa helt på analogt bord utan motoriserade reglar = Det blir svårt att spara mixarna och svårt att hoppa mellan projekt. Dessutom är det ett dyrt (men kul) träsk att grotta ner sig. 

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...