Jump to content
Annons
  • 0

Mina Steinbergprodukters licencer har plötsligt upphört?!


91:an

Fråga

Igår när jag skulle öppna Cubase Pro 10 fick jag meddelandet att your licens has expired. Gick in på min licenselista hos Steinberg och där fanns bara Cubase 12 Pro. Alla övriga prudukter fanns inte med, The Grand, Halion 6 mm. Tror jag hade 5-6 olika instrument. Mitt Cubase 12 går alltså att köra men projekt där jag använt Halion 6 funkar ju inte då Halion 6 inte går. Vad är det som hänt? Jag har stationär Windowsdator och har inte gjort nån uppdatering eller annan förändring.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0
pme (oregistrerad)

Vilken "steinberg"? Det finns en lista lokalt och en lista på server sidan. Har den försvunnit på servern så behöver du kontakta steinberg? Och de är köpta på samma konto? Cubase 10 pro licensen behöver du donglen till även om du uppgraderat till 12:an. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 0

Märkligt, idag drog jag ur internetsladden och då var licenserna tillbaka. På datorns lokala E-license control center fanns nu alla produkterna med, igår var dom inte där. Satte tillbaks internetsladden och gick in på mina produkter på Steinberg och där fanns bara Cubase 12. Det hela är mycket märkligt, men nu funkar det ju i alla fall. Jag har heller inte petat på dongeln så det kan inte ha varit den som glappat.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...