Jump to content
Annons
  • 0

Problem att switcha mellan pattern mode och song mode (FL Studio)


Baztard

Fråga

Jag gjorde ett stycke musik helt i pattern mode och pianorollen.
Sen gick jag över till song mode och i playlisten klickade jag ut alla instrument från channelracket på sina tracks.
Insåg senare att jag vill återgå till att bygga musiken i patternmode, men det går inte. Tänkte att jag tar bort allt jag lagt in i playlisten så kanske det fungerar, men det gjorde det inte.

Allt verkar nu vara inställt på song mode och även om jag går över till pattern mode så verkar allt vara uppbyggt efter hur jag la upp det i song mode.
Någon som förstår mitt problem och vet hur jag kan återgå till hur jag jobbade från början?

Antar att det är något väldigt enkelt, men jag får inte till det.
Använder FL Studio 20.

Redigerat av Baztard
Link to comment
Dela på andra sajter

1 svar på denna fråga

Recommended Posts

  • 0

Tror jag har kommit på lösningen nu. Jag har aldrig jobbat samtidigt i pattern mode och song mode. Jag är van vid att bygga upp allt i pattern mode och sedan lägga ut allt i song mode. Har insett att det kanske är ganska omständigt att göra så, men jag är van vid det.

Frågan jag hade var kanske felformulerad också, men jag har nu förstått att man kan redigera varje instrument även om det ligger på ett track i song mode.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...