Jump to content
Annons

Feedback skulle gärna uppskattas :))


Dukkha

Recommended Posts

Annons

Lyssnat på din låt - jag gillar den!

Lite synpunkter under avdelningen tycke och smak!

Vid ca 0:21 har du en ändelse på ett ord som sticker ut i volym, det tycker jag du skall volymautomatisera ner!

Andningsljud och reverb/delay känns rätt hårt komprimerade - det passar in när låten kommer igång men på introt gör det att sången kan uppleva lite stark och vass i mina öron! Jag hade testat att lägga sången på introt på ett separat spår och lägga på en eq med ett hig pass filter med 6 eller 12 db/oktav från ca 10.000hz, testa dej fram för att få ett något mjukare sångljud på introt! 

Mvh Henric

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Henric Svensson:

Lyssnat på din låt - jag gillar den!

Lite synpunkter under avdelningen tycke och smak!

Vid ca 0:21 har du en ändelse på ett ord som sticker ut i volym, det tycker jag du skall volymautomatisera ner!

Andningsljud och reverb/delay känns rätt hårt komprimerade - det passar in när låten kommer igång men på introt gör det att sången kan uppleva lite stark och vass i mina öron! Jag hade testat att lägga sången på introt på ett separat spår och lägga på en eq med ett hig pass filter med 6 eller 12 db/oktav från ca 10.000hz, testa dej fram för att få ett något mjukare sångljud på introt! 

Mvh Henric

 

 

Tack så mycket för feedbacken, ska åtgärda detta! :))

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Grymt ju! 
riktigt bra!

Tycker dock inte bridgen/ det partiet precis innan drop kommer till sin rätt som en uppbyggnad

Det kommer lite tidigt liksom som man vill ha mer innan detta superdrop! 😄

Men kör på grymt var det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...