Jump to content

Feedback skulle gärna uppskattas :))

Recommended Posts

Hej, jag har under de senaste timmarna försökt göra en ny typ av musik, som e lite mer åt Mesto å future bouce/house hållet.

Skulle gärna vilja ha feedback på vad jag skulle kunna förbättra, tack på för hand 🙂

Lyssnat på din låt - jag gillar den!

Lite synpunkter under avdelningen tycke och smak!

Vid ca 0:21 har du en ändelse på ett ord som sticker ut i volym, det tycker jag du skall volymautomatisera ner!

Andningsljud och reverb/delay känns rätt hårt komprimerade - det passar in när låten kommer igång men på introt gör det att sången kan uppleva lite stark och vass i mina öron! Jag hade testat att lägga sången på introt på ett separat spår och lägga på en eq med ett hig pass filter med 6 eller 12 db/oktav från ca 10.000hz, testa dej fram för att få ett något mjukare sångljud på introt! 

Mvh Henric

5 timmar sedan sa Henric Svensson:

Lyssnat på din låt - jag gillar den!

Lite synpunkter under avdelningen tycke och smak!

Vid ca 0:21 har du en ändelse på ett ord som sticker ut i volym, det tycker jag du skall volymautomatisera ner!

Andningsljud och reverb/delay känns rätt hårt komprimerade - det passar in när låten kommer igång men på introt gör det att sången kan uppleva lite stark och vass i mina öron! Jag hade testat att lägga sången på introt på ett separat spår och lägga på en eq med ett hig pass filter med 6 eller 12 db/oktav från ca 10.000hz, testa dej fram för att få ett något mjukare sångljud på introt! 

Mvh Henric

Tack så mycket för feedbacken, ska åtgärda detta! :))

• Tack! 1