Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Är de någon skillnad i ljuden i en POD-XT eller POD-XT live??

folk verkar ju sälja bort sina "POD-XT live" hela tiden, medan många älskar ljuden i dom vanliga POD-XT.. eller kan de vara en slump att de är så många till salu just nu??

/kirtaphus

Edit:går själv i POD tankar och försöker scanna av marknaden efter ett vettigt köp.

Annons
Posted

Ingen skillnad alls mellan de 2 enheterna, förutom att Live-versionen har model-packen "fx-junkie" förinstallerad .... vilket man får köpa till extra om man har den vanliga xt:n.

Annars skall de vara lika...

Posted

Passa på att kolla upp i a f Vox Tonelab/TonelabSE också. Samma typ av apparat som POD, men lite annat ljud. Själv tycker jag att själva ljuddelen låter bättre än POD, men däremot är högtalarsimuleringen inte mycket att hänga i granen. Men det är ju lätt avhjälpt med t ex en H&K Redbox.

Posted

Om du bestämmer dig för en "Pod XT Live" så har jag en till salu. Jag är själv otroligt nöjd med den och dess ljud men då jag knappt använt den vill jag ha pengar till andra musikprylar som passar bättre till den musik jag skapar.

Mvh Kristian